اخبار بازی

هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر ۲ سبک‌تر از اولین PSVR است

با وجود قابلیت‌های بیشتر PS VR2 سونی نسبت به اولین PS VR، این هدست واقعیت مجازی سبک‌تر از هدست نسل قبل است.

باتوجه‌به اینکه فقط کمی بیش از دو هفته تا عرضه‌ی هدست واقعیت مجازی PS VR2 باقی مانده، سونی صفحه‌ی فهرست کامل سوالات متداول جدید را در بلاگ پلی استیشن قرار دارد که انواع‌واقسام پرسش‌های مرتبط با این هدست را پاسخ می‌دهد. بااینکه بیشتر این جزئیات قبلا هم مشخص شده بود و مثلا می‌دانستیم PS VR2 قرار نیست بازی‌های PS VR را اجرا کند، این FAQ مشخص کرد هدست جدید نسبت به نسخه‌ی قبلی ۷ درصد سبک‌تر است.

بااعلام سونی، هدست PSVR2 بدون درنظرگرفتن کابل، وزنی ۵۶۰ گرمی دارد؛ درحالی‌که این عدد برای پلی استیشن وی آر کمی بیشتر از ۶۰۰ گرم بود. البته که خود وصل کردن PS VR به کنسول PS4 به مراتب سخت‌تر از اتصال ساده‌ی PS VR2 به کنسول PS5 بود. باتوجه‌به قابلیت‌های جدید هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی‌آر ۲، وزن کمتر آن مقداری شگفت‌انگیز است. این هدست در مقایسه با نسخه‌ی قبلی خود چهار دوربین تعبیه‌شده در بیرون هدست دارد و از قابلیت‌های ردیابی دسته، ردیابی چشم‌‌ها و لرزش‌های دقیق بهره می‌برد.

همچنین در همین بخش سوالات متداول سونی نوشته شده است که بیش از صد بازی در دست توسعه برای این هدست قرار دارند. گفتنی است که در ابتدا، بازی‌های هدست واقعیت مجازی PS VR2 شرکت Sony تنها به شکل دیجیتالی دردسترس خواهند بود؛ به این معنی که در زمان عرضه مثلا بازی Horizon Call of the Mountain نسخه‌ی فیزیکی نخواهد داشت. هرچند سونی می‌گوید ممکن است در آینده نسخه‌ی فیزیکی برای برخی از ویدیوگیم‌ها عرضه شود.

لازم به ذکر است شرکت Perp Games همین حالا انتشار نسخه فیزیکی بازی‌هایی مثل Dyschronia: Chronos Alternate، بازی Star Wars: Tales From The Galaxy’s Edge – Enhanced Edition و Song in the Smoke: Rekindled را در برنامه دارد. هدست واقعیت‌مجازی PSVR2 در تاریخ ۳ اسفند (۲۲ فوریه) با قیمت ۵۵۰ دلار عرضه خواهد شد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *