اخبار بازی

نمایش فناوری ری تریسینگ در تریلر جدید بازی Hogwarts Legacy

یک ویدیو جدید با محوریت بازی Hogwarts Legacy پخش شد که به مقایسه‌ی عملکرد فنی آن از نظر رهگیری پرتو، نرخ فریم و موارد دیگر روی پلتفرم‌های مختلف می‌پردازد.

بازی Hogwarts Legacy قرار است در تاریخ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ (۱۰ فوریه ۲۰۲۳) روی پلتفرم‌های پی سی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه شود. بااین‌حال بازیکنانی که نسخه‌ی دیلاکس این بازی را خریداری کرده‌اند، می‌توانند همین الآن آن را تجربه کنند. در همین راستا اخیرا کانال تحلیلی یوتیوب ElAnalistaDeBits در یک ویدیوی جدید، به بررسی عملکرد فنی بازی Hogwarts Legacy از نظر رهگیری پرتو، نرخ فریم و جزئیات دیگر روی پلتفرم‌های مختلف پرداخته است.

کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن و ایکس باکس می‌توانند بازی هاگوارتز لگسی را در پنج حالت عملکردی و گرافیکی مختلف ارائه کنند. در حالت Quality که معادل تنظیمات گرافیکی High و Ultra کامپیوترها است، رزولوشن 1800p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه بدون استفاده از رهگیری پرتو در دسترس خواهد بود. این حالت کیفیت بالایی در مناظر دوردست، پوشش گیاهی، نورپردازی، بافت‌ها و موارد دیگر را روی کنسول‌ها ارائه خواهد داد.

مبارزه با طلسم در بازی Hogwarts Legacy

فعال کردن فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) که در اصل روی کیفیت سایه‌ها و بازتاب نور از سطوح مختلف تاثیر می‌گذارد، باعث ایجاد نویز در بازتاب نور از برخی سطوح روی تمام پلتفرم‌ها می‌شود. همچنین کیفیت بافت‌ها و مناظر دوردست با فعال شدن این تکنولوژی تغییر می‌کند. باتوجه‌به اینکه استفاده از رهگیری پرتو روی کامپیوتر دشوار تلقی می‌شود، این اعتقاد وجود دارد که استفاده از این تکنولوژی به‌عنوان یک بهبود بصری اضافی در بازی Hogwarts Legacy گنجانده شده است.

علاوه‌بر حالت‌های گفته‌شده، گزینه‌های گرافیکی نرخ فریم بالا (High Frame Rate) نیز در دسترس بازیکنان خواهد بود تا یک عملکرد متوازن بین نرخ فریم و رزولوشن را داشته باشند. بااین‌حال امکان فعال کردن این گزینه‌ها تنها روی نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی ممکن خواهد بود. از نظر عملکرد، کنسول پلی استیشن 5 در Ray-Tracing Mode عملکرد بهتری دارد و در آن سو، ایکس باکس سری ایکس در حالت‌های دیگر برتر است. مشکل Stuttering روی تمامی پلتفرم‌ها حین جابجایی میان اتاق‌های قلعه هاگوارتز وجود دارد و بازی برای مدت کوتاهی متوقف می‌شود تا محتوای اتاق دیگر بارگیری شود.

بازیکنان روی تمام پلتفرم‌ها به جز ایکس باکس سری اس، می‌توانند نرخ فریم را باز کنند. علاوه‌بر این، ایکس باکس سری اس حالت Ray-Tracing ندارد و بازیکنان در عوض می‌توانند حالت‌های Quality ،Performance یا Balanced را انتخاب کنند که از این حالت‌ها تنها Balanced با نمایگشرهای ۱۲۰ هرتزی هماهنگ خواهد بود. همچنین تعداد NPC‌های کمتری در نسخه‌ی ایکس باکس سری اس مشاهده می‌شوند.

دانلود ویدیو از آپارات

Hogwarts Legacy در تاریخ ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن) روی پی سی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، در تاریخ ۴ آوریل ۲۰۲۳ (۱۵ فروردین ۱۴۰۲) برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان و در تاریخ ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۳ (۳ مرداد ۱۴۰۲) روی نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی جدیدترین اخبار این بازی را با تیم واران گیم و سایر کاربرها در میان بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *