اخبار بازی

اعتراض طرفدارهای بازی Redfall به ضرورت آنلاین بودن برای تجربه تک‌نفره

پس از تایید نیاز همیشگی بازی Redfall به آنلاین بودن کاربر، بسیاری از طرفدارهای این بازی دیگر قصد خرید آن را ندارند.

بازی Redfall، شوتر اول‌شخص جهان‌باز آرکین یکی از امیدوارکننده‌ترین آثاری است که امسال روی ایکس باکس سری ایکس/اس عرضه خواهد شد. اما اعلامیه‌ی جدید بازی که گفته بود حتی در بخش تک‌نفره هم نیاز دائمی به اتصال به اینترنت دارد، باعث ناراحتی طرفداران شده است و گویا بسیاری از آن‌ها قصد دارند دیگر آن را خریداری نکنند.

در ساب‌ردیت ردفال کاربری نوشته است: «برنامه من برای خرید بازی لغو شد». دیگری می‌گوید: «می‌خواستم آن را بخرم، اما دیگر نه». کاربر سومی هم کامنت گذاشت: «بیخیال آن شده‌ام. هرگز از بخش سینگل‌پلیر تماما آنلاین حمایت نخواهم کرد». این تصمیم که بازی همواره باید آنلاین باشد، برای طرفداران بسیار عجیب بود. زیرا بتزدا تضمین داده بود با وجود تمرکز روی بخش کوآپ، ردفال طرفداران بازی‌های تک‌نفره‌ی آرکین مثل دیسانرد و Deathloop را هم راضی خواهد کرد.

همچنین مزایای اندک این قابلیت زیر سایه‌ی اشکالات چشم‌گیر آن قرار می‌گیرند. برخی از بازیکن‌ها می‌گویند این اتفاق باعث می‌شود اگر سرورها از دسترس خارج شد، دیگر نتوانند حتی به‌تنهایی از بازی لذت ببرند. برای برخی دیگر که دسترسی به اینترنت ندارند یا اتصال آن‌ها مناسب نیست، بازی عملا غیر قابل تجربه به نظر می‌رسد.

کاراکترهای بازی Redfall در خیابان

کاربر MrDubTee که از این تصمیم سازندگان گیج شده بود، در این رابطه نوشت: «شخصا از آن متنفرم. به‌عنوان کسی که از تجربه‌ی تکی لذت می‌برد، می‌پرسم که توجیه این نیاز چیست؟ متوجه هستم ممکن است مکانیک‌های غارت کردن و مواردی از این دست وجود داشته باشد، اما آیا نمی‌شود یک بازی خوب دریافت کنیم که چنین نیازی نداشته باشد؟».

در یک پست دیگر در ردیت هم Dantegram پرسید: «وقتی ده سال دیگر سرورها خاموش شوند، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ یا وقتی اینترنت من خراب شود؟ برای بازی به‌شدت هایپ بودم، اما این تمامی هیجان مرا نابود کرد». در توییتر هم اوضاع تقریبا همین‌گونه است. جین پارک، عضو تیم تحریریه‌ی واشنگتن پست گفت: «دیگر ردفال را نمیخرم. این‌جا است که گیم پس به‌دردبخور است. چون همچنان می‌توانم بازی را تجربه کنم. اما همیشه آنلاین بودن برای بخش سینگل‌پلیر برای من یعنی بازی را نخر».

بازی ردفال در تاریخ ۲ می ۲۰۲۳ (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲) برای پلتفرم‌های ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. این تاریخ در جریان مراسم Developer_Direct ایکس باکس درکنار نمایش گیم‌پلی بازی اعلام شده بود.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *