اخبار بازی

PS5 پرفروش‌ترین کنسول ژاپن در هفته‌ی گذشته بوده است

طبق آمار فروش کنسول‌های بازی در هفته‌ی گذشته‌ی ژاپن، پلی استیشن 5 از مجموع تمام مدل‌های نینتندو سوییچ فروش بیشتری داشته است.

به‌تازگی وب‌سایت فامیتسو آمار پرفروش‌ترین بازی‌ها و کنسول‌های هفته‌ی گذشته در ژاپن را منتشر کرده است که براساس آن شاهد ادامه‌ی فروش موفق محصولات نینتندو هستیم. بااین‌حال کنسول پلی استیشن 5 با یک جهش بزرگ در فروش و اختلاف زیاد نسبت به سایر پلتفرم‌ها، در صدر فهرست پرفروش‌ترین کنسول‌های هفته‌ی اخیر ژاپن قرار دارد. طبق آمار فامیتسو، کنسول پلی استیشن 5 در این هفته ۵۳ هزار و ۲۵۶ دستگاه فروش داشت که از مجموع فروش سه نسخه‌ی نینتندو سوییچ معمولی، لایت و OLED با ۵۱ هزار و ۱۰۸ واحد، بیشتر بوده است.

در بخش فروش بازی‌های ویدیویی، پلتفرم نینتندو طبق معمول برتری داشته و این هفته یک بازی دیگر آن در صدر جدول فروش بازی‌های ژاپن قرار دارد. این بازی Story of Seasons: A Wonderful Life است که درواقع بازسازی نسخه‌ی گیم‌کیوب Harvest Moon: A Wonderful Life به شمار می‌آید. این ریمیک با فروش ۴۰ هزار و ۷۵۹ واحدی در صدر بازی‌های فیزیکی پرفروش هفته‌ی اخیر در ژاپن قرار دارد. علاوه‌براین، بازی نقش‌آفرینی Forspoken، جدیدترین محصول اسکوئر انیکس، با فروش ۲۹ هزار واحدی در رده‌ی سوم قرار گرفته است. شما می‌توانید ۱۰ بازی پرفروش هفته‌ی گذشته ژاپن را در زیر مشاهده کنید:

  1. Story of Seasons: A Wonderful Life
  2. Pokemon Scarlet & Violet
  3. Forspoken
  4. Fire Emblem Engage
  5. Splatoon 3
  6. Mario Kart 8 Deluxe
  7. Disgaea 7: Vows of the Virtueless
  8. Minecraft
  9. Nintendo Switch Sports
  10. Momotaro Dentetsu: Showa, Heisei, Reiwa mo Teiban

پس از اینکه سونی اعلام کرد موفق شده است کمبود تولید کنسول خود را جبران کند، شاهد رشد چشمگیر فروش پلی استیشن 5 در ژاپن بودیم. در آمار دو هفته‌ی قبل، پلی استیشن 5 در صدر فهرست هفتگی کنسول‌های پرفروش ژاپن قرار داشت ولی میزان فروش آن از مجموع تمام مدل‌های نینتندو سوییچ بیشتر نبود. بااین‌حال در هفته‌ای که گذشت، پلی استیشن 5 معمولی تقریبا دو برابر مدل OLED نینتندو سوییچ فروش داشت و نسخه‌ی دیجیتالی آن هم تنها ۱۰۵ دستگاه از مدل لایت نینتندو سوییچ فروش کمتری به ثبت رساند. در ادامه می‌توانید فهرست پرفروش‌ترین کنسول‌ها در هفته‌ی گذشته‌ی ژاپن را ببینید:

  1. پلی استیشن 5 (فروش در این هفته: ۵۳،۲۵۶ – مجموع فروش: ۲،۲۶۶،۵۶۷)
  2. مدل OLED نینتندو سوییچ (۲۸،۷۸۷ – ۳،۸۱۶،۳۶۱)
  3. نینتندو سوییچ (۱۲،۵۶۴ – ۱۹،۱۵۰،۶۲۳)
  4. نینتندو سوییچ لایت (۹،۷۵۷ – ۵۱۸،۵۱۶۶)
  5. پلی استیشن 5 دیجیتال (۹،۶۵۲۳۴۵،۱۵۱)
  6. پلی استیشن 4 (۱،۰۶۱۷،۸۵۰،۸۷۶)
  7. ایکس باکس سری اس (۸۳۰۲۲۹،۸۷۸)
  8. ایکس باکس سری ایکس (۴۳۵۱۷۳،۵۱۸)

نظر شما درباره‌ی این اخبار چیست؟ آن را با تیم واران گیم و سایر کاربرها در میان بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *