اخبار بازی

اخطار رسمی اتحادیه اروپا به مایکروسافت بابت معامله اکتیویژن بلیزارد

اتحادیه اروپا یک اخطار ضدانحصار رسمی به مایکروسافت بابت معامله خرید اکتیویژن بلیزارد ارسال کرده است.

سه شخص مرتبط با معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت به رسانه پولیتیکو گفته‌اند اتحادیه اروپا یک اخطار ضدانحصاری رسمی بابت این ادغام ۶۹ میلیارد دلاری به مایکروسافت ارسال کرده است. در یک بیانیه اعتراضی که سه‌شنبه به غول فناوری آمریکایی فرستاده شده، مجریان ضدانحصاری اروپا دلایل احتمالی تهدید رقابت عادلانه در بازار ویدئوگیم توسط معامله را بیان کرده‌اند. این اداره گفته بود:

«این اقدام پس از تحقیقات عمیق اتحادیه اروپا از معامله در ماه نوامبر انجام می‌شود. طی تحقیقات مشخص شد ممکن است مایکروسافت در آینده ترغیب شود تا دسترسی به Call of Duty، مجموعه محبوب اکتیویژن را مسدود کند. احتمال دارد چنین استراتژی‌های انحصاری باعث کاهش رقابت در بازار توزیع بازی‌های کنسول و پی‌سی شود که منتهی به قیمت بالاتر، کیفیت کمتر و خلاقیت کمتر برای توزیع‌کنندگان کنسول گیمینگ خواهد شد که ممکن است درنهایت به مصرف‌کنندگان انتقال یابد».

حال در جواب بیانیه جدید این اتحادیه، مایکروسافت بیان کرده متعهد است تا یک راه روبه‌جلو برای معامله پیدا کند. یکی از سخنگویان ردموندی‌ها گفت: «ما به‌دقت به‌نگرانی‌های اتحادیه اروپا گوش می‌کنیم و مطمئن هستیم می‌توانیم آن‌ها را رفع کنیم».

گفتنی است کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) در واشنگتن از یک دادگاه درخواست کرده به‌خاطر آسیب احتمالی معامله به صنعت ویدئوگیم آن را مسدود کند. این کمیسیون استدلال کرد مایکروسافت سابقه‌ی خرید شرکت‌ها و محدود کردن دسترسی به بازی‌های محبوب را دارد.

شرکت Microsoft همچنان ادعای این سازمان را نادرست می‌داند و مدتی قبل پیشنهاد داده بود برای ده سال آینده تضمین دسترسی به Call of Duty را به سونی، نینتندو و ولو بدهد. همچنین سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) هم یافته‌های اولیه‌ی خود درباره معامله را طی روزهای آتی منتشر خواهد کرد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *