اخبار بازی

انتظار ثبت رکورد دو برابری عرضه PS5 نسبت به PS4 توسط سونی

سونی انتظار دارد پلی استیشن 5 طی دوره سه‌ماهه پیش رو رکورد فروش PS4 برای سه‌ماهه نخست یک سال تقویمی را با اختلاف دو برابری بشکند.

فروش کنسول پلی استیشن 5 در اولین سه‌ماهه‌ی سال مالی جاری سونی به ۱۲.۸ میلیون واحد رسید تا با اضافه شدن ۵.۲ میلیون واحد دیگر در سه‌ماهه چهارم سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۳ به هدف گذاری سالانه ۱۸ میلیونی خود برسد. بااین‌حال سونی تا حدی از عرضه و تقاضای کنسول نسل نهمی خود اطمینان دارد که در روز پنج‌شنبه، هدف‌گذاری خود را به ۱۹ میلیون واحد افزایش داد. بنابراین سونی انتظار دارد در طول این دوره‌ی سه‌ماهه ۶.۲ میلیون واحد PS5 به فروش برسد که دو برابر بالاترین رکورد PS4 در بازه زمانی مشابه است.

PS4 و PS5

بیشترین آماری که تاکنون سونی از عرضه کنسول‌های پلی استیشن 4 در سه‌ماهه نخست سال به ثبت رسانده، سه میلیون واحد بوده که بلافاصله بعد از زمان عرضه این کنسول بین ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۱۴ رخ داد. سونی اوایل این ماه از پایان بحران تأمین نیاز بازار به کنسول پلی استیشن 5 خبر داد که در ثبت رکورد بهترین نتایج عرضه‌ی این کنسول در دوره سه‌ماهه اخیر با ۷.۱ میلیون دستگاه بازتاب داشت.

جیم رایان، مدیرعامل بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی در جریان رویداد CES مدعی شد که بالاترین رکورد فروش PS5 در ماه دسامبر رقم خورد. همچنین با بهبود دسترسی خریداران به این کنسول در بازار، حالا خریداران بیشتری می‌توانند آمار فروش این محصول را بالاتر ببرند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *