اخبار بازی

لغو ساخت بازی داستانی Apex Legends توسط الکترونیک آرتز

به گزارش بلومبرگ، الکترونیک آرتز ساخت یک بازی معرفی‌نشده‌ی داستانی از سری Apex Legends را لغو کرده است.

براساس گزارش‌های منتشرشده از سوی بلومبرگ توسط جیسون شرایر، ساخت یک بازی داستانی تک‌نفره در جهان ایپکس لجندز/تایتان‌فال توسط الکترونیک آرتز لغو شده است.

در حال حاضر جزئیات بیشتری از این بازی معرفی‌نشده در دسترس نیست، اما شرایر می‌گوید این پروژه با نام رمزی TFL یا Titanfall Legends در استودیوی ریسپاون در دست توسعه بوده است؛ یک شوتر اول شخص در جهان مشترک بازی محبوب تایتان‌فال و ایپکس لجندز.

شرایر همچنین تایید کرده است که این بازی ظاهرا همان پروژه‌ی مخفی محمد علوی، کارگردان باتجربه و ایرانی استودیوی ریسپاون است که از سال ۲۰۲۱ ساخت آن آغاز شد. علوی به‌عنوان یکی از طراحان اصلی سری تایتان‌فال و از تهیه‌کنندگان قدیمی بازی‌های مطرحی مانند سری مدرن وارفر از مجموعه کال آو دیوتی شناخته می‌شود. طراحی و کارگردانی مراحل مشهور Crew Expendable ،All Ghillied Up و No Russian از سری مدرن‌وارفر نیز از دیگر دستاوردهای کارنامه‌ی حرفه‌ای علوی هستند.

علوی در اوایل سال گذشته پس از حدود ۱۰ سال فعالیت در ریسپاون این استودیو را به‌مقصد نامشخصی ترک کرد. پس از ترک علوی، مراحل ساخت این بازی تک‌نفره تا هفته‌ی گذشته ادامه داشت و حالا ظاهرا الکترونیک آرتز، روند توسعه‌ی این پروژه را به‌طور کلی متوقف است. همچنین منابع ناشناس بلومبرگ می‌گویند حدود ۵۰ نفر از اعضای توسعه‌دهنده‌ی این بازی در حال حاضر شغل خود را از دست داده‌اند. البته EA به این بازی‌سازان اطمینان داده است که تا جای ممکن موقعیت‌های جدید برای تعدادی از آن‌ها در دیگر قسمت‌های استودیوی ریسپاون و مجموعه‌ی استودیوهای جهانی الکترونیک آرتز ایجاد می‌شود.

به‌غیر از لغو ساخت این بازی جدید از سری تایتان‌فال، روز گذشته الکترونیک آرتز پس از گزارش مالی نسبتا ناامیدکننده‌ی سه‌ماهه‌ی اخیر خود از لغو توسعه‌ی نسخه‌ی موبایلی Apex Legends، بتلفیلد موبایل و تعطیلی استودیوی سازنده‌ی آن یعنی Industrial Toys خبر داده بود.

کاراکترهای Apex Legends درکنار یکدیگر

هوادارن سری شوتر تایتان‌فال از سال‌های گذشته در انتظار انتشار یک بازی جدید از این مجموعه هستند. Titanfall 2 آخرین نسخه‌ی این سری محسوب می‌شود که در زمان انتشار در سال ۲۰۱۶ با تحسین منتقدان و واکنش گرم گیمرها روبه‌رو شد. قسمت سوم این سری نیز که از سال ۲۰۱۶ توسعه‌ی آن آغاز شده بود، در مقطعی از ساخت به بازی بتل‌رویال Apex Legends تغییر پیدا کرد که سرانجام در سال ۲۰۱۹ در دسترس هواداران قرار گرفت. ایپکس لجندز یکی از موفق‌ترین و پربازیکن‌ترین بازی‌های الکترونیک آرتز در سالیان اخیر محسوب می‌شود و تاکنون در حدود دو میلیارد دلار برای این شرکت و استودیوی ریسپاون، درآمدزایی کرده است.

با وجود لغو ساخت بازی تک‌نفره‌ی Apex Legends، همچنان مراحل ساخت دیگر بازی شوتر داستانی ریسپاون که قرار است در دنیای جنگ ستارگان جریان داشته باشد، همچنان ادامه دارد. کارگردانی این بازی را پیتر هیرشمن که یکی از بازی‌سازان کهنه‌کار مجموعه جنگ ستارگان است، برعهده دارد. او نویسندگی چند بازی از سری مدال افتخار و تهیه‌کنندگی بازی‌هایی مانند نسخه‌های اورجینال دو بازی Star Wars: Battlefront و Star Wars: Battlefront II را در کارنامه دارد.

بازی موردانتظار اکشن ماجراجویی Jedi: Survivor که قرار است در تاریخ ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت) به‌دست گیمرها برسد و یک بازی استراتژیک در جهان جنگ ستارگان که در استودیوی تازه تأسیس Bit Reactor و با نظارت ریسپاون در دست توسعه است، از دیگر پروژه‌های در دست تولید فعلی ریسپاون هستند.

نظر شما کاربران واران گیم در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *