اخبار بازی

قطع کامل پشتیبانی از فورتنایت روی پلتفرم iOS

کاربران باقی‌مانده بازی فورتنایت روی پلتفرم iOS اپل از قطع کامل پشتیبانی این بازی خبر می‌دهند.

نزدیک به دو سال پس از آغاز درگیری‌های حقوقی شرکت‌های گوگل، اپل و اپیک گیمز بر سر پرداخت‌های درون برنامه‌‌ای بازی فورتنایت، حالا اندک کاربران باقی‌مانده روی iOS و نسخه‌ی دانلود شده از فروشگاه اپ استور دیگر قادر به استفاده از ارز مجازی درون‌برنامه‌ای V-Bucks شخصی خود نیز نخواهند بود.

طبق گزارش‌های منتشر شده، اپیک از ماه‌ها پیش پشتیبانی و به‌روزرسانی این نسخه قدیمی از بازی را متوقف کرده بود، اما بازیکنان همچنان امکان استفاده از اعتبار V-Bucks خود برای خرید اسکین‌ها و آیتم‌های تزئیناتی را داشتند. حالا به‌نظر می‌رسد امکان استفاده از این ارز مجازی به‌طور کلی از بین رفته است که به‌نوعی پایان حیات فورتنایت روی پلتفرم‌های موبایل اپل و سیستم‌عامل iOS محسوب می‌شود.

البته بازیکنان نسخه‌ی قدیمی گوگل پلی بازی همچنان می‌توانند با دانلود مستقیم نسخه اندروید لانچر اپیک گیمز روی دستگاه‌های خود، به جدیدترین نسخه فورتنایت که مستقیما از پلتفرم اپیک دانلود شده است، دسترسی داشته باشد. هرچند این قابلیت برای کاربران فورتنایت روی iOS به‌دلیل قوانین سخت اپل برای اجرای اپلیکیشن‌های خارج از اپ استور، امکان‌پذیر نیست.

شخصیت‌های مارول در بازی فورتنایت

هنوز مشخص نیست که آیا سرورهای بازی برای این دسته از کاربران همچنان در آینده نیز در دسترس می‌ماند یا خیر، اما این نسخه از فورتنایت، بیشتر از یک سال است که از روی فروشگاه دیجیتالی اپ استور برداشته شده است و درحالی که امکان دسترسی به سرورهای بازی و استفاده از V-bucksها تا به‌امروز وجود داشت، این نسخه از بازی هیچکدام از آپدیت‌ها و چپترهای جدید فروتنایت را که از سال گذشته به‌صورت رایگان در دسترس گیمرها قرار گرفته است دریافت نکرده است و به‌نظر نمی‌آید حداقل در آینده نزدیک نیز تغییر خاصی در این وضعیت ایجاد شود.

البته اپیک مطابق همیشه به گیمرها و علاقه‌مندان به تجربه‌ی دنیای آنلاین فورتنایت روی موبایل‌های هوشمند پیشنهاد می‌کند استفاده از دو سرویس استریم ابری رایگان GeForce NOW شرکت انویدیا و Xbox Cloud Gaming مایکروسافت، بهترین راه برای دسترسی مستقیم به آخرین نسخه از بازی خواهد بود، هرچند که استفاده از این دو سرویس به یک اتصال اینترنت پرسرعت و باکیفیت نیاز دارد و اپیک گیمز نیز استفاده از شبکه‌ی تلفن همراه نسل پنجم 5G را برای این کار بهترین می‌داند.

برای دیگر کاربران فورتنایت روی کنسول‌ها و پی‌سی نیز رویداد موردانتظار Fortnite x Dragon Ball از ساعاتی پیش در دسترس همه ی بازیکنان قرار گرفته است که موارد زیادی از جهان پرطرفدار این انیمه محبوب را در اختیار بازیکنان می‌گذارد.

نظر شما کاربران واران گیم در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *