اخبار بازی

احتمال تغییر اساسی استودیو ۳۴۳ اینداستریز و کنار گذاشتن موتور Slipspace

استودیو ۳۴۳ اینداستریز شرکت مایکروسافت احتمالا با کنار گذاشتن موتور بازی‌سازی خود و رفتن به سراغ آنریل انجین، همه‌چیز را از اول شروع خواهد کرد.

چندی پیش شرکت مایکروسافت تایید کرد که ۱۰ هزار کارمند خود در بخش‌های مختلف را اخراج می‌کند. در همان زمان مشخص شد که این تصمیم شرکت مایکروسافت روی نیروهای تحت مدیریت ایکس باکس و استودیوهای بازی‌سازی مختلف آن به مانند ۳۴۳ اینداستریز هم تاثیر خواهد گذاشت. حال به نظر می‌رسد همراه‌با این تعدیل نیرو، استودیو سازنده‌ی Halo Infinite دچار تغییرات بیشتری هم می‌شود.

استودیو ۳۴۳ اینداستریز اخیرا شایعه‌ها مبنی بر کنار گذاشته شدن از توسعه‌ی بازی‌های آینده‌ی سری Halo را رد کرد و گفت که باز هم به ساخت بازی‌های داستانی و چندنفره از این مجموعه ادامه خواهد داد. همچنین فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس به طرفداران تضمین داد که این استودیو همچنان در راس تیم توسعه‌ی Halo قرار دارد. بااین‌حال گزارش اخیر بلومبرگ نشان می‌دهد که استودیوی ۳۴۳ باید همه‌چیز را از اول شروع کند. در پی تعدیل نیروی مایکروسافت، حداقل ۹۵ نفر از اعضای ۳۴۳ اینداستریز، شغل خود را از دست دادند.

پوستر بازی Halo Infinite

به‌گفته‌ی بلومبرگ، این استودیو در حال ایجاد تغییرات قابل‌توجهی برای بهبود عملکرد در آینده است که بخشی از آن به تغییر موتور بازی‌سازی آن‌ها اختصاص دارد. گزارش‌های گذشته نشان می‌دهند که موتور داخلی جدید Slipspace که با شروع توسعه‌ی بازی Halo Infinite معرفی شد، شامل برخی ابزارهای دشوار بود و مشکلات متعددی در روند توسعه‌ی بازی ایجاد کرده است. طبق گزارش بلومبرگ، ۳۴۳ اینداستریز اکنون موتور Slipspace را کنار گذاشته است و کل خط تولید خود را به آنریل انجین تغییر می‌دهد؛ موضوعی که در گزارش‌های قبلی هم به آن اشاره شده بود.

طبق گزارش‌ها، سازندگان Halo Infinite در گذشته چندین و چند بار تصمیم به تغییر موتور بازی‌سازی خود به آنریل انجین گرفتند، اما هر بار موفق به انجام آن نشدند. درنهایت تغییرات مدیریت این استودیو که پیر هاینتز را به‌جای بانی راس به‌عنوان مدیرعامل ۳۴۳ اینداستریز معرفی کرد، سبب شد تا این استودیو موتور خود را به آنریل انجین تغییر دهد. از همین رو تمامی بازی‌های آینده‌ی سری Halo به مانند حالت بتل‌رویال Halo Infinite که طبق شایعه‌ها با اسم رمز Tatanka توسط استودیو Certain Affinity در حال توسعه است، روی آنریل انجین ساخته می‌شوند.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی هیلو را با تیم واران گیم و سایر کاربرها در میان بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *