اخبار بازی

کاهش ۱۳ درصدی درآمد بخش بازی شرکت مایکروسافت

شرکت مایکروسافت در جدیدترین گزارش مالی خود به افت ۱۳ درصدی درآمد ایکس باکس اشاره کرد.

مایکروسافت کمتر از یک هفته گذشته اعلام کرد حدود ۱۰ هزار کارمند خود را اخراج خواهد کرد و حال جدیدترین گزارش درآمد خود را برای دوره سه‌ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر منتشر کرده است. در گزارش این غول فناوری می‌توان افت کلی درآمد و همچنین کاهش ۱۳ درصدی درآمد بخش بازی را مشاهده کرد.

مایکروسافت اعلام کرد میزان فروش هر دو بخش سخت‌افزار و محتوا بازی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل برای ایکس باکس افت داشته است؛ به صورتی که درآمد کنسول کاهش ۱۳ درصدی و درآمد بخش خدمات کاهش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد. مایکروسافت در ادامه توضیح داد که این مقایسه نشان می‌دهد سال گذشته عملکرد ایکس باکس قدرتمندتر بود. کمبود بازی‌های انحصاری و درآمدزایی پایین ازطریق محصولات ترد-پارتی از دلایل این افت عملکرد به شمار می‌آیند. بااین‌حال مایکروسافت تاکید کرد که سرویس گیم پس همچنان رشد دارد.

شوکیس‌های بازی Forza Horizon 5

جدیدترین کنسول‌های بازی مایکروسافت، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس هستند که در سال ۲۰۲۰ با تقاضای بیش از تولید مواجه بودند. بااین‌حال در جدیدترین گزارش مالی مایکروسافت در سه‌ماهه مالی اخیر فروش این کنسول‌ها ۱۳ درصد کاهش داشته است؛ این در حالی رخ داده که مایکروسافت این کنسول‌ها را با قیمت پایین‌تر از حالت عادی در تعطیلات به فروش رساند. اما باز هم شاهد کاهش کلی کنسول‌های فروخته‌شده نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته هستیم.

این گزارش پس از یک دور عمده اخراج کارکنان شامل ۱۰ هزار نفر در بخش‌های مختلف مایکروسافت ارائه شده است که هزینه‌ی ۸۰۰ میلیون دلاری برای جبران آن برای مایکروسافت به جا خواهد ماند. طبق تخمین‌ها با درنظرگرفتن سایر هزینه‌های مربوط تعدیل نیرو، این اخراج‌ها هزینه‌ای معادل ۱.۲ میلیارد دلار برای مایکروسافت خواهد داشت. مایکروسافت با وجود مواجهه با مخالفت سازمان‌های نظارتی و نگرانی‌های ضدانحصارگرایی همچنان به‌دنبال خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد با قیمت ۶۸.۷ میلیارد دلار است.

نظر شما درباره‌ی این اخبار چیست؟ آن را با ما به اشتراک گذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *