اخبار بازی

جهش ۲۳۸ درصدی فروش Last of Us Part 1 بعد از پخش سریال HBO

بعد از پخش سریال لست آف آس از HBO، فروش بازی The Last of Us Part 1 و ریمستر PS4 نسخه اورجینال آن با افزایش چشمگیری در بریتانیا مواجه شدند.

براساس گزارش جدید نشریه گیمزاینداستری، بازی Fire Emblem Engage در صدر جدول فروش انگلستان قرار گرفته است. البته آمار فروش این بازی ۳۱ درصد پایین‌تر از Fire Emblem Three Houses، نسخه قبلی آن از سال ۲۰۱۹ قرار می‌گیرد. نسخه‌ی جدید استایل انیمه‌ای بیشتری را به گرافیک بازی بخشیده که می‌تواند مخاطابان غربی بازی را کمی محدود کند. بااین‌حال این بازی همچنان دومین عرضه بزرگ این سری در بریتانیا را بعد از Fire Emblem Awakening در 3DS رقم زده است.

با این حساب بازی FIFA 23 با ۲۱ درصد کاهش آمار فروش نسبت به هفته گذشته در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و God of War Ragnarok به رتبه سوم خواهد رسید. بعد از این سه بازی Mario Kart 8: Deluxe با ۳ درصد افزایش آمار فروش، رتبه چهارم را در اختیار دارد و Call of Duty: Modern Warfare 2 جمع پنج بازی برتر این فهرست را تکمیل می‌کند. این بازی پس از ۲۹ درصد کاهش در آمار فروش هفگی دو پله سقوط داشته است.

بازی The Last of Us Part 1 در PS5

اما نکته‌ی جالب توجه افزایش خیره کننده آمار فروش The Last of Us: Remastered، نسخه‌ی PS4 قسمت اول مجموعه لست آف آس است که با ۳۲۲ درصد افزایش آمار فروش به رتبه سی و دوم این چارت بازگشته است. پخش سریال The Last of Us از شبکه HBO نقش مهمی در این رشد داشته است. فروش بازی The Last of Us Part 1 برای PS5 نیز ۲۳۸ درصد رشد داشته است.

یکی دیگر از بازی‌های قدیمی این چارت که بعد از مدتی دوباره به رده‌های بالای جدول صعود کرده بازی Mario + Rabbids Kingdom است که با ۱۰۴ درصد افزایش فروش به رتبه دوازدهم رسیده است. این جهش به‌دلیل فروش بازی به قیمت ۱۱ پوند در فروشگاه‌هایی مانند آمازون و Argos حاصل شده است.

سریال The Last of Us

Battlefield 2042 نیز با ۱۷۷ درصد رشد دوباره به رتبه بیست و پنجم بازگشته است. این رتبه هم به‌دلیل فروش بازی با قیمت مشابه ۱۱ پوند در Argos و آمازون به‌دست آمده است. بازی The Callisto Protocol نیز با قرار گرفتن در رتبه شانزدهم به فهرست اصلی برگشته و کاهش قیمت فروش آن به ۳۰ پوند نقش مهمی در استقبال کاربران از این بازی ترسناک که براساس سری Dead Space ساخته شده داشت.

در پایان نحوه قرار گرفتن بازی‌های در ۱۰ رتبه برتر چارت فروش انگلستان تا ۲۱ ژانویه ۲۰۲۳ را مشاهده می‌کنید.

  1. Fire Emblem Engage (ورودی جدید)
  2. FIFA 23 (رتبه قبلی: اول)
  3. God of War Ragnarok (رتبه قبلی: دوم)
  4. Mario Kart 8: Deluxe (حفظ رتبه چهارم)
  5. Call of Duty: Modern Warfare 2
  6. Pokémon Violet
  7. Nintendo Switch Sports
  8. Minecraft (Switch)
  9. Animal Crossing: New Horizons
  10. Pokémon Scarlet
author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *