اخبار بازی

جدایی جوزف استیتن از استودیوی سازنده Halo Infinite

طبق گزارش بلومبرگ، جدایی جوزف استیتن از 343 اینداستریز بخشی از تغییرات ساختاری و بزرگ استودیو خواهد بود.

بیشتر از یک سال پس از عرضه‌ی بازی شوتر Halo Infinite در انتهای سال ۲۰۲۱ میلادی، حالا استودیوی 343 اینداستریز با تغییرات بزرگی در میان اعضای خود روبه‌رو شده است.

طبق اطلاعات منتشرشده توسط جیسون شرایر از خبرگزاری بلومبرگ، جوزف استیتن، یکی از اعضای ارشد توسعه‌ی هیلو اینفینت از جدایی خود این استودیو خبر داده است. استیتن پیش از این و در سال ۲۰۲۰ برای کمک‌رسانی به پایان مراحل چالش‌برانگیز و دشوار توسعه‌ی هیلو اینفینیت از یکی دیگر از واحد‌های داخلی مایکروسافت به تیم 343 اینداستریز پیوسته بود.

استیتن که به‌عنوان یکی از توسعه‌دهندگان قدیمی و شناخته‌شده‌ی سری هیلو خصوصا در خلق شخصیت‌ها و بخش داستانی بازی‌های این مجموعه شناخته می‌شود، حالا بار دیگر به موقعیت سابق خود در واحد مدیریتی و هدایتی استودیوهای جهانی ایکس باکس در بخش Xbox Game Studios Publishing خواهد پیوست؛ بخشی که به استودیوهای کوچک و بزرگ جهت خلق آی‌پی‌های جدید و انتشار بازی‌های خود روی پلتفرم‌های ایکس باکس کمک می‌کند.

خروج استیتن، چهارمین جدایی بزرگ استودیوی سازنده‌ی هیلو اینفینیت پس از انتشار این بازی در ماه نوامبر ۲۰۲۱ محسوب می‌شود. استعفای کارگردان خالق مولتی‌پلیر بازی، کارگردان مهندسی و برنامه‌نویسی موتور گرافیکی Slipspace Engine و بانی راس، رئیس و موسس این استودیو پس از ۱۵ سال، از دیگر جدایی‌های بزرگ 343 طی یک سال گذشته هستند.

علاوه‌بر استیتن، بسیاری دیگر از توسعه‌دهندگان این استودیو در جریان تعدیل نیروهای گسترده‌ی مایکروسافت طی روزهای اخیر، کار خود با مجموعه‌ی هیلو را به‌پایان خواهند رساند. شایعات همچنین به این اشاره دارند که تخصص تعداد زیادی از این افراد مربوط‌به توسعه‌ی محتوای بخش داستانی و کمپین بازی‌های این استودیو بوده است. شرایر نیز با استناد به منابع ناشناس خود، صحت این اطلاعات را تایید کرده است.

دیگر شایعات نیز به متمرکز شدن صد درصدی توجه 343 اینداستریز به بخش مولتی‌پلیر و چندنفره‌ی بازی‌های هیلو در آینده اشاره دارند. طبق این گزارش‌ها، از این پس ساخت محتوای داستانی و تک‌نفره برای پروژه‌های این استودیو به دیگر تیم‌ها و شرکت‌های بازی‌سازی علاقه‌مند و مورد تایید این استودیو واگذار می‌شود. گزارش‌های زیادی درباره‌ی بخش بتل رویال موردانتظار این بازی که ظاهرا توسط استودیوی Certain Affinity در دست توسعه است، شنیده می‌شود که احتمالا می‌توانیم تا پایان سال ۲۰۲۳، انتظار معرفی این پروژه‌ی موردانتظار و جزئیات مربوط‌به‌ آن را داشته باشیم.

نظر شما کاربرهای واران گیم در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *