اخبار بازی

نینتندو سوییچ پرفروش‌ترین کنسول سال ۲۰۲۲ در آمریکا

بااینکه از نظر فروش دلاری کنسول پلی استیشن 5 درصدر چارت سال ۲۰۲۲ در آمریکا قرار گرفت، اما بیشترین تعداد کنسول فروش‌رفته متعلق به نینتندو سوییچ است.

سال ۲۰۲۲ هم تمام شد و نوبت‌به این پرسش همیشگی رسید که در جنگ کنسولی، کدام شرکت برنده شد. حال به‎‌گفته مت پیسکاتلا از گروه NPD، از نظر تعداد واحد فروش رفته در کشور آمریکا رتبه اول به کنسول نینتندو سوییچ تعلق دارد که البته عجیب هم نیست، چون در بیشتر ماه‌های سال همین کنسول صدرنشین بود. درعین‌حال از نظر فروش دلاری، این رتبه به کنسول پلی استیشن 5 می‌رسد.

ازآنجایی‌که شرکت سونی توانسته بود مشکلات موجودی کنسول نسل نهمی خود را حل کند و در دو ماه اکتبر و نوامبر در صدر چارت قرار بگیرد، بسیاری تصور می‌کردند PS5 از هر دو حیث فروش دلاری و فروش واحدی بتواند سوییچ را شکست دهد؛ اما درنهایت نینتندو سوییچ تخت پادشاهی خود را حفظ کرد. همچنین این کنسول در ماه دسامبر هم در رتبه اول فروش تعداد واحدی قرار گرفت.

درکل سال میلادی گذشته مقداری برای صنعت گیمینگ منفی بود و بازیکنان مبلغ ۵۶.۶ میلیارد دلار برای خرید بازی، محتوای اضافی و سخت‌افزار خرج کردند. مبلغ خرج‌شده سخت‌افزاری برای هر دو کنسول شرکت‌های مایکروسافت و سونی نسبت‌به سال قبل افزایش یافته بود که البته این قضیه به‌رفع مشکلات موجودی کنسول‌ها هم مربوط است.

میزان خرج برای سرویس‌های اشتراکی هم بیشتر شده است. اما به‌نظر کاهش کلی مبلغ خرج‌شده در سال ۲۰۲۲ بیشتر به‌خاطر کمبود آثار AAA جدید و شرایط اقتصادی عمومی مثل تورم است. با عرضه بازی‌هایی مثل The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom، استارفیلد و Spider-Man 2 در سال میلادی جاری، می‌توان انتظار داشت اوضاع بهتر شود. هرچند اگر طبق نظر کارشناسان رکود اقتصادی ادامه‌دار باشد، این قضیه روی درآمد صنعت بازی هم تأثیرگذار خواهد بود.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *