اخبار بازی

اتحادیه اروپا احتمالا به مایکروسافت پیرامون خرید اکیتویژن بلیزارد هشدار خواهد داد

احتمالا مایکروسافت قرار است طی هفته‌های آتی هشدار ضدانحصارگرایی کمیسیون اروپا پیرامون برنامه‌ی خرید اکتیویژن بلیزارد را دریافت کند.

نهادهای نظارتی در سراسر جهان به تحقیقات خود در مورد خرید پیشنهادی ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت ادامه می‌دهند و برخی شکایت‌ها و هشدارها در روند این خرید مشکلاتی ایجاد کرده‌اند. به‌تازگی کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده در تلاش برای جلوگیری از این معامله، یک شکایت ضد انحصارگرایی تنظیم کرده است و به نظر می‌رسد اتحادیه اروپا نیز ممکن است به‌زودی اقدامات مشابهی را انجام دهد.

کمیسیون اروپا در ماه نوامبر گذشته تحقیقات جدیدی را برای خرید اکتیویژن بلیزارد آغاز کرد. اکنون رویترز گزارش داده است که احتمالا مایکروسافت یک هشدار ضد انحصارگرایی از کمیسیون اروپا در مورد خرید پیشنهادی اکتیویژن بلیزارد دریافت خواهد کرد. طبق گزارش‌ها، این کمیسیون با تعیین تاریخ ۱۱ آوریل ۲۰۲۳ (۲۲ فروردین ۱۴۰۲) به‌عنوان آخرین مهلت برای تصمیم گیری خود، در حال آماده‌سازی یک بیانیه‌ی اعتراضی است تا نگرانی‌های خود را در مورد تاثیر این خرید را بیان کند.

در همین حال اخیرا مایکروسافت این بیانیه را ارائه کرده است: «ما به همکاری با کمیسیون اروپا برای رفع هرگونه نگرانی در بازار ادامه می‌دهیم. هدف ما این است که بازی‌های بیشتری را برای افراد بیشتری ارائه کنیم و این معامله به این هدف کمک می‌کند». در همین حال، سازمان رقابت و بازار بریتانیا نیز اخیرا تحقیقات خود را در مورد این معامله تمدید کرده است و قبلا به نگرانی‌ها در مورد تضعیف رقابت در صنعت بازی در صورت انجام این معامله اشاره کرده بود.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی را با تیم واران گیم و سایر کاربرها در میان بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *