اخبار بازی

شایعه: مدل جدید PS5 از نظر ظاهری یک کنسول تازه است

ادعا شده است که مدل جدید پلی استیشن 5 با درایو دیسک جداشونده یک کنسول کاملا جدید است، اما تفاوت سخت‌افزاری داخلی معناداری با کنسول‌های کنونی ندارد.

وقتی که اولین‌بار از کنسول پلی استیشن 5 رونمایی شد، اندازه‌ی آن موردی بود که موردتوجه بسیاری از افراد قرار گرفت. در بین کنسول‌های نسل نهم، PS5 بزرگ‌ترین کنسول است و از همان موقع طرفداران منتظر بودند ببینند مدل اسلیم این سخت‌افزار به چه‌شکل خواهد بود.

از چند وقت قبل به‌نظر می‌رسد شرکت سونی درحال کار روی PS5 جدیدی است و تام هندرسون با اشاره به منابع خود می‌گوید این مدل پلی استیشن 5 از نظر ظاهری یک کنسول کاملا جدید خواهد بود. او در جدیدترین توییت نوشته است: «یک به‌روزرسانی کوچک: به‌نظر نمی‌رسد تغییر سخت‌افزاری چشم‌گیری نسبت به کنسول اصلی وجود داشته باشد. همچنین درایو دیسک [جداشونده و قابل نصب] احتمالا با نسخه‌ی دیجیتال کنونی سازگار نخواهد بود».

گفتنی است اطلاعات این مدل از همان ابتدا توسط هندرسون فاش شده بود. PS5 جدید براساس ادعاهای او شامل یک درایو دیسک جداشونده خواهد بود که احتمالا ازطریق یک پورت اضافی در پشت کنسول به آن متصل می‌شود. بااینکه شایعات می‌گویند این درایو دیسک به‌شکل جداگانه از کنسول هم فروخته خواهد شد، هندرسون افزوده این درایو احتمالا با کنسول‌های پلی استیشن 5 دیجیتال فعلی سازگار نیست.

همین امر باعث پیدایش سوالات متعددی می‌شود؛ به‌خصوص درمورد ظاهر این مدل جدید. آیا این مدل هم شبیه به دیگر نسخه‌های PS5 خواهد بود یا برای تطبیق با درایو دیسک جداشونده ظاهر آن تغییر می‌کند؟ البته فراموش نکنید این سازگاری ممکن است در آینده انجام گیرد و اگر این مدل جدید واقعا تفاوت سخت‌افزاری چندانی نداشته باشد، فهم این مسئله که چرا درایو دیسک جداشونده با پلی استیشن 5 دیجیتال سازگار نیست آسان نخواهد بود. ممکن است دیسک درایو جداشونده موقع اتصال به پلی استیشن 5 دیجیتالی فعلی، جلوه‌ی زیبای اتصال به مدل جدید PS5 را نداشته باشد. به‌هرصورت باید منتظر اطلاعات رسمی از طرف شرکت سونی بمانیم.

در صورتی که واقعا این مدل جدید PS5 از سوی سونی معرفی و عرضه شود، شرکت ژاپنی عملا دیگر تمرکز خود را روی ساخت یک مدل پلی استیشن 5 و یک دیسک درایو جداشونده و قابل اتصال برای آن می‌گذارد. صرفا در بسته‌ی پلی استیشن 5 دیسک‌خور جدید، آن درایو قرار می‌گیرد و در بسته‌ی پلی استیشن 5 دیجیتالی جدید، خبری از آن درایو نیست. تازه خریدارهای پلی استیشن 5 دیجیتالی جدید هم هر وقت بخواهند به‌سادگی با خرید جداگانه‌ی درایو جداشونده و قابل اتصال، پلی استیشن 5 دیجیتالی جدید خود را تبدیل به پلی استیشن 5 دیسک‌خور جدید می‌کنند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *