اخبار بازی

اعلام نگرانی گوگل و انویدیا درباره خرید احتمالی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت

دو شرکت گوگل و انویدیا به FTC اعلام کردند نگرانی‌های آن‌ها پیرامون پیامدهای خرید احتمالی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت افزایش یافته است.

در بحبوحه پرونده مایکروسافت با کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC)، دو شرکت گوگل و انویدیا نیز به این پرونده ملحق شده‌اند تا اعلام کنند در صورت انجام خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، نگرانی‌هایی در مورد وضعیت بازار و رقابت ایجاد خواهد شد. براساس گزارش بلومبرگ، هر دو شرکت انویدیا و گوگل اظهار داشتند که با خرید اکتیویژن بلیزارد، مایکروسافت می‌تواند مزیت بزرگی در بازارهای بازی‌های موبایلی، ابری و اشتراکی به‌دست آورد.

استدلال ارائه‌شده توسط گوگل و انویدیا بسیار گسترده‌تر از استدلال‌های سونی است که تاکنون بیشتر روی سرویس گیم پس و آینده مجموعه کالاف دیوتی تمرکز داشتند. بلومبرگ خاطرنشان کرد که شدت مخالفت انویدیا با این خرید برخلاف دو شرکت بزرگ دیگر به اندازه‌ای نیست که به‌صورت مستقیم به آن اعتراض کند. بااین‌حال شرکت Nvidia هم نگرانی‌های خود را به کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اعلام کرد.

در اوایل این ماه، جیمز وینگارتن، وکیل FTC اعلام کرده بود که این سازمان هنوز هیچ بحث سازنده‌ای با مایکروسافت در مورد تلاش این شرکت برای خرید اکتیویژن بلیزارد نداشته است. نهاد نظارتی بریتانیا نیز اعلام کرد تحقیقات خود را در مورد این خرید تا ۸ هفته تمدید می‌کند.

نظر شما درباره‌ی این بحث‌های شکل گرفته پیرامون خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت چیست؟ دیدگاه‌های خود در رابطه با جدیدترین اخبار بازی را با ما به اشتراک گذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *