اخبار بازی

نینتندو سوییچ با کنار زدن PS5 به پرفروش ترین کنسول سال 2022 بدل شد

به گزارش رسانه GamesIndustry، کنسول نینتندو سوییچ در هفته‌های پایانی سال میلادی گذشته توانست لقب پرفروش ترین کنسول سال ۲۰۲۲ را از آن خود کند. پیشتر کنسول پلی استیشن ۵ در فروش پیشتاز بوده است. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای بازی، با واران گیم همراه باشید.

تقریبا از اواخر نسل هشتم کنسول‌های بازی و با به اوج رسیدن کنسول هیبریدی نینتندو، این نینتندو سوییچ است که هر سال با فروش قدرتمند خود، بالاتر از سایر رقبا می‌ایستد. برخی معتقد بودند با عرضه کنسول‌های نسل نهم شرایط تغییر خواهد کرد و سونی و مایکروسافت اینبار در قالب پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس فرصت خودنمایی خواهند داشت اما، ظاهرا پس از گذشت دو سال از عرضه این کنسول‌ها، همچنان نینتندو به پیشتازی خود در بازار فروش کنسولی ادامه می‌دهد.

آقای کریستوفر درینگ (Christopher Dring)، سردبیر رسانه GamesIndustry به نقل از موسسه Gfk در تازه‌ترین توئیت خود اعلام کرد هرچند تا پیش از هفته‌های پایانی سال میلادی گذشته، این کنسول PS5 بود که لقب پرفروش ترین کنسول سال ۲۰۲۲ را یدک می‌کشید اما، به لطف ایام تعطیلات و با فاصله نزدیک، بار دیگر این کنسول نینتندو سوییچ بود که بالاتر از رقبا در بازار فروش کنسولی ایستاد. سوییچ تا پایان ماه سپتامبر سال گذشته بیش از ۱۱۴.۳۳ میلیون دستگاه در سراسر دنیا به فروش رسیده است.

به عقیده تحلیلگران کمبود کنسول PS5 در سال ۲۰۲۲، دلیل اصلی عقب افتادن این کنسول از سوییچ است. هر چند که عرضه عناوینی همچون Horizon Forbidden West و God of War Ragnarok سبب رشد فروش این کنسول شده بودند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *