اخبار بازی

سونی سال‌ها روی ساخت کنترلر پروژه‌ی لئوناردو کار کرده است

شرکت سونی سال‌ها روی ساخت کنترلر پروژه‌ی لئوناردو که مخصوص بازیکنان با شرایط خاص طراحی شده، کار کرده است.

شرکت سونی در سال‌های گذشته پیش‌گام ارائه‌ی گزینه‌های دسترسی در بازی‌های ویدیویی برای تجربه‌ی بهتر بازیکنان دارای شرایط خاص بوده و تاکنون جوایز متعددی را برای تلاش‌های خود در بازی‌های The Last of Us: Part 2، Horizon Forbidden West و God of War Ragnarok برنده شده است. به‌نظر می‌رسد این تلاش به یک برند تجاری برای استودیوهای پلی استیشن تبدیل شده است و این سازندگان با انتشار هر بازی انحصاری، تلاش‌های جاه‌طلبانه‌تری را در این زمینه ارائه می‌کنند. نتیجه‌ی توسعه‌ی گزینه‌های دسترسی امکان تجربه‌ی بازی‌ها توسط بازیکنان بیشتری بوده است.

بااین‌حال به‌نظر می‌رسد سونی در زمینه‌های عرضه‌ی سخت‌افزارهای مناسب برای بازیکنان دارای شرایط خاص از بازار روز عقب مانده است. درحالی‌که کنسول پلی استیشن 5 دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های دسترسی مفید به مانند توانایی بزرگنمایی صفحه‌نمایش یا تغییر شماتیک کلیدها است، اما دسته‌ی دوال‌سنس خود می‌تواند مانعی برای بازیکنان دارای شرایط خاص فیزیکی باشد؛ درواقع نگه داشتن این دسته خود می‌تواند یک چالش برای برخی افراد باشد.

از همین رو سونی اخیرا کنترلر دسترسی جدید خود به نام پروژه‌ی لئوناردو را معرفی کرد که به‌گفته‌ی جیم رایان، رئیس پلی استیشن این دسته از مدت‌ها قبل در حال توسعه قرار داشته است. رایان در این‌باره گفت: «پروژه لئوناردو محصولی است که ما سال‌ها در حال توسعه‌ی آن بوده‌ایم و هدف ما ساخت چیزی واقعا منحصربه‌فرد است تا نیاز طیف وسیعی از بازیکنان با نیازهای فیزیکی متفاوت را برآورده کند. این واقعا یک جعبه ابزار برای شما است که تجربه بازی خود را آنطور که می‌خواهید شخصی‌سازی کنید».

کلیدهای قابل شخصی‌سازی در کنترلر Project Leonardo پلی استیشن 5

سونی این کنترلر را نه‌تنها به‌عنوان یک دسته‌ی بازی بلکه به‌عنوان یک کیت سخت‌افزاری توصیف می‌کند که کاملا قابل تنظیم است. یکی از ویژگی‌های کلیدی این کنترلر، طراحی جدا از هم قطعات آن است که به کاربر اجازه می‌دهد آن را همان‌طور که می‌خواهد استفاده کند. در همین راستا سو موریموتو، طراح پروژه لئوناردو گفت:

«ما درنهایت روی یک طراحی کنترلر تقسیم شده متمرکز شدیم که اجازه می‌دهد جابجایی انگشت‌های شست چپ و راست تقریبا آزاد و بدون نیاز به نگه داشتن دسته مورد استفاده قرار گیرند. این کنترلر دارای دکمه‌های انعطاف‌پذیر و آنالوگ قابل تعویض است. از آنجایی که بازیکنان می‌توانند دسته را براساس نیازهای خود تنظیم کنند، هیچ فرم استانداردی برای آن تعریف نشده است. ما می‌خواهیم به بازیکنان قدرت دهیم تا پیکربندی‌های خاص خود را ایجاد کنند».

در ادامه جیم رایان به اهداف سونی از توسعه‌ی این کنترلر اشاره کرد: «ما در حال توسعه به سمت آینده‌ای هستیم که بازیکنان با هر میزان توانایی بتوانند در لذت بردن از بازی‌ها سهیم باشند. استودیوهای پلی استیشن و تیم‌های توسعه‌ی محصول ما مشتاقانه تمایل دارند چه ازطریق ارائه‌ی تنظیمات دسترسی درون بازی و ویژگی‌های رابط کاربری پلتفرم چه ازطریق عرضه‌ی محصولات جدید به مانند پروژه‌ی لئوناردو این هدف را محقق کنند. امید ما این است که صنعت بازی فراگیرتر شود و ما خوشحالیم که در این مسیر نقش خود را ایفا کنیم».

نظر شما درباره‌ی این خبر چیست؟ آن را با تیم واران گیم و سایر کاربرها در میان بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *