اخبار بازی

آمار فروش کنسول PS5 از مرز 30 میلیون دستگاه عبور کرد

آقای جیم رایان (Jim Ryan)، رئیس بخش سرگرمی‎‌های تعاملی سونی در جریان رویداد CES 2023 اعلام کرد آمار فروش کنسول PS5 از مرز ۳۰ میلیون دستگاه عبور کرده است. ۵ میلیون دستگاه طی ماه‌های نوامبر و دسامبر به فروش رسیده‌اند. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای بازی، با واران گیم همراه باشید.

بیش از دو سال از عرضه کنسول‌های نسل نهم به بازار می‌گذرد و در تمام این مدت مشکل کمبود و عدم دسترسی آسان به آن‌ها، در بسیاری از مناطق دنیا گریبانگیر مخاطبان بوده و بسیاری نتواستند کنسول محبوب خود را تهیه کنند یا به ناچار آن را به چند برابر قیمت خریدند. سونی در تلاش است هر چه سریع‌تر این مسئله را به طور کامل مرتفع کند و گزارش‌های دریافتی از سراسر دنیا نشان می‌دهد تا حد زیادی در تحقق این امر موفق بوده است. با تمام این تفاسیر، کمبود کنسول PS5 در بازار هر چند به فروش آن لطمه زده اما، باعث توقف آن نشده است.

آقای جیم رایان (Jim Ryan)، رئیس بخش سرگرمی‎‌های تعاملی سونی در جریان رویداد CES 2023 اعلام کرد آمار فروش کنسول PS5 از مرز ۳۰ میلیون دستگاه عبور کرده است. آمار پیشین مربوط به ابتدای ماه نوامبر سال میلادی گذشته است که کنسول نسل نهمی سونی توانسته بود آمار ۲۵ میلیون دستگاهی را به ثبت رساند و بنابراین ۵ میلیون دستگاه در عرض دو ماه اخیر به فروش رسیده‌اند. البته هنوز سونی در ابتدای مسیر است. به اساس گزارش‌ها، کمپانی ژاپنی به دنبال این است طی سال مالی ۲۰۲۳ (از ابتدای آوریل ۲۰۲۳ تا انتهای مارس ۲۰۲۴) ۳۰ میلیون دستگاه دیگر را به فروش برساند.

شایعاتی درباره عرضه نسخه اسلیم و یک نسخه منحصر به فرد با قابلیت جداسازی دیسک درایو نیز وجود دارد و عرضه هدست واقعیت مجازی PS VR 2 نیز می‌تواند به رشد فروش پلی استیشن ۵ کمک شایانی بکند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *