اخبار بازی

اظهار بی‌اطلاعی مایکروسافت از زمان انتشار Call of Duty

مایکروسافت در پاسخ به شکایت جدید FTC ادعا کردند که از اطلاعاتی مانند زمان عرضه یا بودحه بازی‌های کالاف دیوتی اطلاعی ندارند.

یک سال پیش در همین ماه بود که مایکروسافت اعلام کرد ۶۸.۷ میلیارد دلار برای خرید اکتیویژن بلیزارد هزینه خواهد کرد. مایکروسافت در آن زمان به تصاحب «مجموعه بازی‌های اسطوره‌ای و نامداری» مانند Call of Duty و Warcraft می‌بالید، اما حالا که گیمرها و قانون گذاران نگران عدم عرضه بازی‌های مهمی مانند Call of Duty روی پلی استیشن شدند، وکلای مایکروسافت ناگهان شروع کردند به تظاهر کردن که Call of Duty آنقدرها که سونی ادعا می‌کند هم مهم و ویژه نیست.

حالا مت استولر، نویسنده و مدیر تحقیقات پروژه آزادی‌های اقتصادی آمریکا در توییتر نوشته که در پاسخ ۳۷ صفحه‌ای مایکروسافت به شکایت FTC اظهارات عجیبی را در دفاع از خرید میلیاردی خود مطرح کرده است:

«مایکروسافت اظهار داشته که برای اثبات ادعاهای مطرح شده و تصوراتی که برخی شرکت‌های صنعت بازی نسبت به Call of Duty دارند، دانش یا اطلاعات کافی از Call of Duty یا زمانی‌که اولین بازی این مجموعه منتشر شد ندارد. ضمن اینکه از برنامه زمانبندی عرضه بازی‌های این سری یا منابع و بودجه‌ای که اکتیویژن به Call of Duty اختصاص می‌دهد، از جمله تعداد استودیوهایی که روی این بازی‌ها کار می‌کنند نیز کاملاً ابراز بی‌اطلاعی می‌کند.»

نسخه ایکس باکس بازی کال آف دیوتی مدرن وارفر

صرف‌نظر از اینکه بسیاری از آنچه مایکروسافت از FTC می‌خواهد تا به اثبات آن بپردازد، با یک سرچ ساده‌ی گوگل قابل دسترسی است، باور این قضیه دشوار است که این شرکت جزئیاتی از بودجه و تعداد استودیوهای کالاف دیوتی نداشته باشد. البته که با استناد به مدارکی که ازطریق دادگاه اپل و اپیک گیمز منتشر شده بود، مایکروسافت گروهی تحت عنوان «تیم برنامه‌ریزی و استراتژی کسب‌و‌کار صنعت بازی» را تشکیل داده که وظیفه آن‌ها بررسی ریز و جزئی رقبا و اهداف احتمالی خرید توسط این شرکت است و قطعاً اطلاعات ساده‌ای مانند تعداد استودیوهایی را که روی بازی‌های Call of Duty کار می‌کنند در اختیار آن‌ها قرار داده است.

مایکروسافت و نینتندو بر سر اینکه بازی‌های Call of Duty تا ۱۰ سال در پلتفرم‌های نینتندو نیز عرضه شوند، به توافق رسیدند و این پیشنهاد به سونی هم ارائه شده است. غول ژاپنی، پیش از این پیشنهاد سه ساله مایکروسافت را رد کرده بود اما هنوز به‌صورت عمومی درباره پیشنهاد جدید واکنشی نشان نداده است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *