اخبار بازی

رشد میزان فروش کنسول PS5 در ژاپن به دنبال تامین نیاز بازار

کمپانی سونی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد تنها در عرض شش روز میزان فروش کنسول PS5 در کشور ژاپن به بیش از ۷۰ هزار نسخه رسیده‌ است. تحلیلگران علت اصلی این رشد چشمگیر را رفع مشکل کمبود کنسول در این کشور می‌دانند. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای بازی، با واران گیم همراه باشید.

فروش کنسول‌های نسل نهم، بویژه کنسول پلی استیشن ۵ از زمان عرضه در سال ۲۰۲۰ به شدت تحت تاثیر عدم توازن میان عرضه و تقاضا بوده و به عقیده بسیاری چنانچه سونی می‌توانست در تامین این کنسول بهتر عمل کند، میزان فروش آن به شدت بیشتر از آمار کنونی بود. پس از گذشت دو سال هنوز مشکل کمبود کنسول در برخی از مناطق دنیا، گریبانگیر مخاطبان است و تهیه یک کنسول پلی استیشن ۵ چندان کار آسانی نیست. البته در برخی دیگر از نقاط جهان ظاهرا این مشکل به طور کامبل مرتفع شده و مخاطبان دیگر بدون نگران می‌توانند اقدام به تهیه این کنسول کنند.

کشور ژاپن نیز در همین دسته قرار می‌گیرد. سونی مدتی قبل مدعی بود توانست تماما نیاز بازار این منطقه را رفع کند و تقریبا دست دلالان کوتاه شده‌ است. آمار جدید میزان فروش کنسول PS5 نیز این ادعا را تایید می‌کند. طبق آمار جدید سونی موفق شده در بازه زمانی ۱۲ام تا ۱۸ام دسامبر بیش از ۷۰ هزار کنسول در ژاپن به فروش برساند که در مقایسه با مدت مشابه در هفته گذشته، رشد بسیار چشمگیری است.

البته هنوز مسیر زیادی تا رسیدن به کنسول نینتندو سوییچ باقی مانده و این کنسول هیبریدی به سلطنت خود در ژاپن ادامه می‌دهد. در همان مدت نینتندو بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه از سوییچ به فروش رسانده است. ظاهرا هنوز زمان رفع مشکل کمبود کنسول پلی استیشن ۵ به صورت عمومی فرا نرسیده اما، سونی نشان داد در این مسیر حرکت می‌کند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *