اخبار بازی

مایکروسافت: سونی پیشنهاد جدید درباره Call of Duty را مجددا رد کرد

سخنگوی برند ایکس باکس اخیرا رسانه New York Times مصاحبه‌ای انجام داده و در مورد پیشنهاد جدید درباره Call of Duty صحبت کرده‌است. به گفته وی آن‌ها به سونی یک پیشنهاد ده ساله ارائه کرده‌اند که کمپانی ژاپنی آن را رد کرده‌است. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای بازی، با واران گیم همراه باشید.

بر هیچ کس پوشیده نیست که قرارداد خرید کمپانی اکتیویژن بلیزاد به همراه تمامی استودیوهای زیر مجموعه آن توسط مایکروسافت یکی از بزرگ‌ترین و جنجال برانگیزترین اخبار دهه اخیر در دنیای بازی‌های ویدیویی است. مایکروسافت نزدیک به یک سال پیش این خبر را منتشر کرد و به طرفداران خود وعده سرازیر شدن سیل جدیدی از بازی‌های بزرگ و محبوب به پلتفرم‌های خود و سرویس گیم پس را داد. البته پیشبینی می‌شد با توه به مبلغ سنگین این قرارداد و تبعاتی که در پی خواهد داشت، روند ثبت و نهایی شدن آن طولانی شود.

بیش از ۱۶ دولت مختلف و ارگان‌های مربوطه در حال بررسی مفاد این قرارداد هستند و تا کنون ایرادات و ابراز نگرانی‎‌هایی به آن وارد شده‌است که بخش اصلی آن مربوط به فرنچایز کال آو دیوتی است. ارگان‌های مربوطه نگران تاثیر مخربی هستند که ممکن کمپانی‌های رقیب، بویژه سونی پس از انحصاری شدن این مجموعه محمل شوند. موردی که مایکروسافت و رئیس ایکس باکس بارها آن‌ را رد کرده‌اند و به صراجت گفته‌اند قصد انحصاری کردن این فرنچایز محبوب را ندارند.

چند ماه قبل مایکروسافت به سونی یک قرارداد ۵ ساله، پس از اتمام قرارداد فعلی با اکتیویژن را پیشنهاد داد که آقای جیم رایان، رئیس پلی استیشن آن را غیر قابل قبول توصیف کرد. حال سخنگوی مایکروسافت می‌گوید آنها یک پیشنهاد جدید درباره Call of Duty ارائه کرده‌اند که آن هم مورد قبول واقع نشده. مدت زمان پیشنهاد جدید ۱۰ ساله بود و سونی هنوز درباره آن هیچ بازخوردی به مایکروسافت ارائه نکرده.

با تمامی حواشی پیرامون قرارداد خرید اکتیویژن، مایکروسافت و سران آن قاطعانه می‌گویند این قراداد بزودی نهایی می‌شود.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *