اخبار بازی

ساخت نسخه‌ای از دسته Xbox 360 برای کنسول های کنونی ایکس باکس

شرکت هایپرکین در حال ساخت یک کپی لایسنس‌شده از دسته‌ ایکس باکس 360 است که قرار است با رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل ۸ و نسل ۹ مایکروسافت سازگار باشد.

شرکت هایپرکین که پیش‌تر سابقه ساخت یک کپی از دسته دوک ایکس باکس را دارد، قصد دارد این کار را با دسته ایکس باکس 360 تکرار کند. این دسته که زنون نام دارد، یک کپی لایسنس‌شده از دسته‌ای است که ابتدا در سال ۲۰۰۵ و با کنسول نسل هفتم ایکس باکس منتشر شده بود. در حال حاضر زمان عرضه و قیمت زنون مشخص نشده است، اما قرار است با رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس سازگار باشد.

این دسته در چهار رنگ سفید، مشکی، صورتی و قرمز عرضه خواهد شد. از آنجایی که این دسته با هدف قرار دادن کاربران کنسول‌های نسل جدید ساخته می‌شود، طبیعی است که زنون یک کپی عینی از دسته ایکس باکس 360 نباشد و برخی تغییرات اعمال خواهد شد. دکمه‌های استارت و بَک با دکمه‌های منو و View دسته‌های جدید ایکس باکس جایگزین شده‌اند.

رنگ‌های دسته زنون ایکس باکس 360

همچنین یک دکمه اشتراک‌گذاری (Share) هم در میانه دسته تعبیه شده است تا اطمینان حاصل شود عملکرد آن از دسته‌های استاندارد ایکس باکس سری ایکس/اس کمتر نباشد. هر دسته زنون شامل یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری خواهد بود و با یک کابل تایپ‌-سی شارژ خواهد شد. اسم این دسته از XCPU برداشته شده است که همان CPU استفاده‌شده در کنسول ایکس باکس 360 است که اسم رمز آن زنون بود.

در سال ۲۰۱۸ شرکت هایپرکین یک کپی رسمی از دسته ایکس باکس اورجینال با نام دوک هم عرضه کرد؛ دسته‌ای که به خاطر بزرگی‌اش بدنام شده بود. با اینکه این دسته در زمان عرضه مورد انتقاد قرار گرفته بود، اما سیموس بلکلی، طراح آن پس از پانزده سال با فیل اسپنسر تماس گرفت تا آن را بازگرداند که مورد تایید رئیس ایکس باکس قرار گرفت. این دسته بازسازی‌شده هم شامل چند تغییر در دکمه‌ها بود تا با ایکس باکس وان سازگار شود و یک صفحه اولِد هم در میانه آن قرار گرفت که وقتی دسته روشن می‌شد، صفحه راه‌اندازی ایکس باکس را نشان می‌داد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *