اخبار بازی

کارمند سابق اسکوئر انیکس و خالق سونیک دستگیر شد

یوجی ناکا، خالق سونیک و کارمند سابق شرکت اسکوئر انیکس به خاطر تجارت داخلی مشکوک دستگیر شده است.

یوجی ناکا، یکی از کارمندان سابق شرکت اسکوئر انیکس و خالق شخصیت محبوب سونیک جوجه تیغی به خاطر تجارت داخلی مشکوک دستگیر شده است. وبسایت ژاپنی FNN امروز گزارش داد که دفتر دادستان عمومی منطقه توکیو ایشان را در رابطه با یک پرونده درمورد همکاری اسکوئر انیکس با Aiming، سازنده ژاپنی دستگیر کرده است.

در زمان انعقاد معامله بین دو شرکت برای ساخت بازی Dragon Quest Tact، یک بازی اسپین‌آف موبایلی از این سری نقش‌آفرینی افسانه‌ای توسط ایمینگ، ناکا هنوز کارمند اسکوئر انیکس بود و گفته می‌شود ایشان ۱۰ هزار سهم در این استودیو به ارزش ۲.۸ میلیون ین برابر با ۲۰ هزار دلار قبل از معرفی بازی نامبرده خریداری کرده است.

این رسانه در ادامه گزارش کرده است تایسوکه ساساکی و فومیاکی سوزوکی، دو تن دیگر از کارمندان سابق اسکوئر انیکس که دیروز دستگیر شده بودند، ۱۶۲ هزار سهم معادل ۴۷.۲ میلیون ین، ۳۳۷.۲۵۰ دلار سهم خریداری کرده بودند. به نظر این سه نفر به امید افزایش ارزش سهام استودیو بعد از معرفی بازی Dragon Quest Tact آن را خریداری کرده بودند. مشخص نیست که آیا آن‌ها سهام خود را به فروش رسانده‌اند یا خیر.

ناکا در ژوئن ۲۰۲۱ از اسکوئر انیکس جدا شد که چند ماه پس از عرضه بازی ناموفق Balan Wonderworld بود. هرچند خود او در توییتر ادعا کرد که نزدیک‌ به ۶ ماه قبل عرضه بازی از مقام کارگردانی این اثر کنار رفته بود و یک شکایت علیه اسکوئر انیکس تنظیم کرده است تا اختلاف بین طرفین را حل‌وفصل کند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *