اخبار بازی

اشاره آبسیدین به اهمیت گیم پس در توسعه‌ بازی Pentiment

استودیو آبسیدین در مورد اهمیت سرویس گیم پس برای توسعه‌ی بازی Pentiment توضیحاتی را ارائه داد.

شرکت مایکروسافت از چند سال گذشته سرویس اشتراکی گیم پس را محور اصلی استراتژی خود در صنعت بازی قرار داده است و دلایل زیادی برای آن دارد. با اینکه درآمد پایدار ازطریق هزینه‌ی میلیون‌ها مشترک روی پلتفرم‌های مختلف می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین دلایل باشد، اما گیم پس مزایای دیگری نیز دارد. یکی از مزایای این سرویس این است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد به‌جای ساخت بازی‌های معمولی و عرضه‌ی پولی آن‌ها، به ساخت آثاری خاص و آزمایشی روی آورند.

یکی از این بازی‌های خاص، اثر ماجراجویی تاریخی جدید استودیو آبسیدین به نام Pentiment است که به‌تازگی منتشر شد و استقبال خوبی از جانب بازیکنان دریافت کرد. به‌تازگی جاش ساویر، کارگردان بازی Pentiment در مصاحبه‌ای با Waypoint Radio گفت به‌دلیل ماهیت فوق‌العاده خاص و آزمایشی بازی، اگر سرویس گیم پس وجود نداشت اساسا به ساخت این بازی فکر نمی‌کرد.

بازی Pentiment

ساویر در این‌باره توضیح داد: «من هرگز پیشنهاد ساخت Pentiment را بدون گیم پس نمی‌دادم و به معنای واقعی کلمه این بازی را نمی‌ساختم. حتی تصور نمی‌کنم امکان‌پذیر باشد. تفکر قدیمی ناشران و توسعه‌دهندگان عموما بر سرمایه‌گذاری‌های بزرگ‌تر با سود بیشتر متمرکز است، اما این تفکر در این محیط و اکوسیستم نیست. سرویس گیم پس تنها راهی است که با وجود آن بازی Pentiment را زنده می‌دانم.

به خاطر خودم و ساختن یک بازی بسیار متفاوت، طرز فکرم را کاملا برای Pentiment تغییر داده‌ام. این بازی بسیار غیرمعمول و جالب است و برای گروه کوچکی از مخاطبان ساخته شده است. بااین‌حال تا زمانی‌که این مخاطب به آن علاقه داشته باشند، خوب است».

این اولین‌بار نیست که یک بازیساز در مورد مزایای کار کردن روی پروژه‌هایی که به‌لطف گیم پس دیده می‌شوند، صحبت کرده است. باتوجه‌به استقبال خوب از بازی Pentiment، احتمالا می‌توان نام آن را در فهرست پروژه‌های موفقی قرار داد که به‌لطف مایکروسافت و سرویس گیم پس ساخته شده‌اند. بازی Pentiment هم‌اکنون روی پلتفرم پی سی و کنسول‌های ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در دسترس قرار دارد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *