اخبار بازی

پلی استیشن 5 پرفروش ترین کنسول ماه اکتبر ایالات متحده شد

طبق آمار منتشرشده، پلی استیشن 5 پرفروش‌ترین کنسول ماه اکتبر سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده آمریکا است.

به‌تازگی گروه آماری NPD در حساب توییتر خود، داده‌های فروش نرم‌افزار و سخت‌افزار در ایالات متحده برای اکتبر ۲۰۲۲ را منتشر کرد که مطابق آن دو بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 و Gotham Knights در صدر جدول فروش قرار دارند. طبق آمار منتشر شده، داده‌ها نشان می‌دهند که در بخش سخت‌افزاری، کنسول‌های نسل جدید شروع به افزایش فروش کرده‌اند و احتمالا محدودیت‌های عرضه در حال کمتر شدن هستند.

پلی استیشن 5 پرفروش‌ترین کنسول ماه اکتبر بازار ایالات متحده هم از نظر تعداد و هم از نظر درآمد دلاری بوده است. پس از آن ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در جایگاه دوم قرار دارد. مجموع هزینه کردن کاربرها برای سخت‌افزار در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافت و به ۴۲۴ میلیون دلار رسید. با اینکه فروش سایر پلتفرم‌ها در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته، اما هر دو کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن و ایکس باکس افزایش دو رقمی در درصد فروش دلاری خود داشته‌اند.

تصویر پلی استیشن 5

اخیرا شرکت سونی اعلام کرد فروش جهانی پلی استیشن 5 تا پایان سپتامبر به ۲۵ میلیون دستگاه رسیده است. سونی در سه‌ماهه منتهی به پایان سپتامبر ۶.۵ میلیون دستگاه از این کنسول را تولید کرد و قصد دارد مجموع فروش PS5 طی سال مالی جاری (از ابتدای آوریل ۲۰۲۲ تا پایان مارس ۲۰۲۳) را به بیش از ۱۸ میلیون کنسول برساند.

باید جالب باشد که ببینیم هر دو کنسول نسل نهمی سونی و مایکروسافت به چه میزان فروشی در فصل تعطیلات می‌رسند؛ به‌خصوص اینکه اخیرا بازی تحسین شده‌ی God of War Ragnarok برای پلی استیشن 5 عرضه شده است.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی اخبار بازی را با ما در میان بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *