اخبار بازی

بازی Kirby and the Forgotten Land پرفروش‌ترین قسمت مجموعه کربی شد

در جدیدترین گزارش مالی نینتندو مشخص شد که مجموع فروش بازی Kirby and the Forgotten Land به ۵.۲۷ میلیون نسخه رسیده است تا این بازی پرفروش‌ترین اثر این مجموعه شود.

نینتندو در جدیدترین گزارش مالی فصلی خود آمار فروش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود را منتشر کرده است؛ از جمله اینکه کنسول نینتندو سوییچ در این بازه بیش از ۳.۲۵ میلیون واحد فروخته است تا فروش کلی آن به بیش از ۱۱۴.۳۳ میلیون دستگاه برسد. یکی دیگر از آمارهای منتشرشده در مورد بازی Kirby and the Forgotten Land بود که در سه‌ماهه گذشته توانست ۲.۶۱ میلیون واحد بفروشد تا فروش کلی این اثر به ۵.۲۷ میلیون نسخه برسد.

پیش‌تر ادعا می‌شد بازی Kirby’s Dream Land روی کنسول گیم بوی ۵.۱۳ میلیون نسخه فروخته است که این آمار به انجمن تأمین‌کنندگان سرگرمی کامپیوتری (CESA) نسبت داده می‌شود. اگر این عدد درست باشد، اکنون نسخه Kirby and the Forgotten Land با گذر از این اثر توانسته است پرفروش‌ترین بازی مجموعه کربی شود.

گشت و گذار در جهان Kirby and the Forgotten Land

نینتندو پیش‌تر در ماه اوت گفته بود این اثر در پانزده هفته نخست خود توانسته فروشی بیشتر از ۴ میلیون نسخه‌ای داشته باشد و آن را بالاترین فروش مجموعه دانسته بود. در آن زمان مشخص نبود آیا نینتندو به این اشاره دارد که آمار فروش ۵.۱۳ میلیون واحدی Kirby’s Dream Land اشتباه بود یا در پانزده هفته نخست Kirby and the Forgotten Land بیشتر از هر کربی دیگری به فروش رسید.

اما اکنون با این به‌روزرسانی جدید از طرف نینتندو میزان فروش دریم لند اهمیتی ندارد و Forgotten Land بیشترین فروش سری را تجربه کرده است. مجله فامیتسو در ماه مارس نوشته بود این بازی بزرگ‌ترین عرضه در تاریخ مجموعه در ژاپن را داشته است و در هفته اول ۳۸۰هزار نسخه از آن فروش رفته بود تا از این جهت در بین آثار مجموعه کربی در ژاپن رکوردشکنی کند.

بازی Kirby در سال ۲۰۲۲ میلادی برای نینتندو سوییچ

عملکرد نسخه‌های فیزیکی بازی مطابق آمار GfK نشان می‌دهد که The Forgotten Land از نظر فروش در هفته اول در کشور انگلیس بیشترین فروش بین سری Kirby را داشته است. این اثر تنها پس از یک هفته، از نظر فروش کلی تبدیل به پنجمین بازی پرفروش مجموعه در کشور انگلیس شده بود؛ آن هم بدون درنظر گرفتن فروش دیجیتالی. بازی Kirby and the Forgotten Land با استقبال منتقدان هم رو‌به‌رو شد و میانگین امتیازات ۸۵ را در وبسایت متاکریتیک به‌دست آورد.

در بررسی بازی Kirby and the Forgotten Land به قلم محمد صادق تواضعی در وبسایت واران گیم نوشته شده است: «Kirby and the Forgotten Land نزدیک به ۱۲ الی ۱۵ ساعت تجربه‌ای را ارائه می‌دهد که در ثانیه‌به‌ثانیه آن خنده بر لبان شما است. مهم نیست که اهل بازی‌های پلتفرمر هستید یا نه، اگر نینتندو سوییچ دارید، Kirby and the Forgotten Land یک تجربه واجب برای شما به شمار می‌آید و به‌واسطه‌ی طراحی بسیار خوب مراحل، ارزشمند بودن پاداشی که ارائه می‌دهد و موارد دیگر، لحظات بسیار خوبی را رقم خواهد زد».

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *