اخبار بازی

گسترش تحقیقات کمیسیون ضدانحصار اروپا درباره معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت

تحقیقات ادارات ضدانحصار از معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت تمامی ندارد و این بار نوبت به کمیسیون اروپایی رسیده است تا به شکل مفصل طی چند ماه، آن را بررسی کند.

بعد از چند هفته بررسی اولیه، اتحادیه اروپا تصمیم گرفت که به شکل مفصل و گسترده مشغول تحقیق راجع به تلاش شرکت Microsoft برای خرید شرکت Activision Blizzard شود. مطابق جدیدترین اخبار بازی باتوجه‌به شروع تحقیقات کمیسیون ضدانحصار اروپایی در روز سه‌شنبه درمورد معامله ۶۹ میلیارد دلاری خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت و هشدار آن‌ها درمورد تاثیر این معامله، ردموندی‌ها احتمالا باید نگرانی‌های این کمیسیون را رفع کنند.

مایکروسافت، شرکت نرم‌افزاری آمریکایی در ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ از این معامله خبر داده بود و امیدوار است خرید کاتالوگ بازی‌های اکتیویژن باعث شود در رقابت با رهبران بازار همچون تنسنت و سونی که مخالف معامله است، دست بالاتر را داشته باشد.

کمیسیون اروپایی در بیانیه‌ای گفت: «تحقیقات اولیه کمیسیون نشان می‌دهد که احتمال دارد این معامله باعث کاهش رقابت در بازار توزیع کنسول‌ها و بازی‌های ویدئویی پی‌سی شامل سرویس‌های اشتراکی مولتی‌گیم و/یا سرویس‌های استریم ابری بازی و سیستم‌عامل‌های رایانه‌های شخصی شود. تحقیقات اولیه نشان می‌دهد ممکن است مایکروسافت قابلیت و انگیزه اقتصادی بالقوه برای مشارکت در استراتژی‌های سلب مالکیت را دربرابر رقیبان توزیع‌کننده کنسول‌های بازی داشته باشد».

مایکروسافت می‌گوید با انجمن ضدانحصار اروپا همکاری خواهد کرد تا نگرانی‌های آن‌ها درمورد بازار را رفع کند. یکی از سخنگویان مایکروسافت گفته بود: «سونی به‌عنوان رهبر صنعت می‌گوید نگران Call of Duty است؛ اما ما گفته‌ایم متعهد هستیم تا بازی یکسان را در یک‌روز روی ایکس باکس و پلی استیشن عرضه کنیم. ما می‌خواهیم افراد دسترسی بیشتری به بازی‌ها داشته باشند؛ نه کمتر».

این کمیسیون اروپایی گفت تا ۲۳ مارس ۲۰۲۳ (۳ فروردین ۱۴۰۲) برای رد یا تایید معامله تصمیم خواهد گرفت. پیش‌تر گزارش شده بود مایکروسافت پس از امتناع از ارائه راه‌حل در طی این بررسی اولیه اتحادیه اروپایی با تحقیقات گسترده آن‌ها رو‌به‌رو خواهد شد. اکنون می‌بینیم که دقیقا اتفاق مورد بحث رخ داده است. در همین حال انجمن ضدرقابت انگلیس با نام رسمی CMA هم درحال بررسی معامله است و نگرانی‌های یکسانی با اداره اروپایی دارد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *