اخبار بازی

تصاحب سایت GameSpot و متاکریتیک توسط مجموعه‌ی Fandom

شرکت اینترنتی Fandom مجموعه‌ی بزرگی از وب‌سایت‌های Red Ventures مانند گیم‌اسپات و متاکریتیک را خریداری کرده است.

روز گذشته شرکت Fandom که به‌عنوان مالک صفحات ویکی و دیتابیس‌های فرانچایزهای مختلف دنیای سرگرمی شناخته می‌شود، اعلام کرد مالکیت وب‌سایت‌های Giant Bomb ،GameSpot ،TV Guide ،GameFAQs ،Cord Cutters News ،Comic Vine و متاکریتیک را از مجموعه‌ی رد ونچرز خریداری کرده است.

پرکینز میلر، مدیرعامل فندوم درباره این توافق جدید می‌گوید: «ما برای اضافه کردن این برندهای قدرتمند و صاحب‌نام به خانواده‌ی فندام بسیار هیجان زده هستیم. این قرارداد توانایی‌های تجاری ما را گسترش می‌دهد و به ما اجازه می‌دهد تا محتوای درگیرکننده بیشتری برای همکاران، هواداران و تبلیغ‌کنندگان ایجاد کنیم. گزارش‌های تحلیلی، نمره‌دهی‌ها و دیگر محتوایی که این عضوهای جدید برای ما فراهم می‌کنند، فندوم را به مقصد نهایی هواداران برای اطلاعات آن‌ها در دنیای سرگرمی و گیمینگ تبدیل می‌کند. علاوه‌بر خلق تجربه‌های منحصربه‌فرد برای هواداران، این پلتفرم‌های جدید اطلاعات و دیتاهای باارزشی را به شبکه‌ی تحلیلی-آماری FanDNA ما نیز اضافه می‌کنند که به ما این امکان را می‌دهد تا تجربه‌های مصرف‌کنندگان را هرچه بهتر بهبود ببخشیم و همچنین اثرگذاری کسب‌و‌کارهای تبلیغاتی مجموعه را نیز افزایش دهیم».

سه‌ وب‌سایت گیم‌اسپات، جاینت بامب و متاکریتیک در سال ۲۰۲۰ و با قرارداد ۵۰۰ میلیون دلاری خریداری مجموعه‌ی رسانه‌ای CNET Media Group به شرکت رد ونچرز پیوسته بودند. هنوز مبلغ قرارداد تصاحب این هفت وب‌سایت جدید توسط فندام به‌صورت عمومی اعلام نشده است. با اینکه مجموعه‌ی Fandom وب‌سایت‌های هواداری مهم و بزرگی از دنیای سرگرمی مانند دانش‌نامه Wookieepedia از سری جنگ ستارگان و صفحات ویکی جهان ارباب حلقه‌ها را در اختیار دارد، اما هواداران از سال‌ها پیش انتقادات زیادی به نحوه عملکرد فنی و یکپارچگی این صفحات دارند.

البته که هنوز مشخص نیست این معامله جدید چه تاثیری روی وضعیت کارکنان این وب‌سایت‌ها خواهد داشت، اما یکی از مدیران گیم‌اسپات می‌گوید فعلا قرار نیست هیچ‌کدام از نیروهای کاری این وب‌سایت‌ها شغل خود را از دست بدهند. از سوی دیگر نیز جف گراب، یکی از اعضای وب‌سایت جاینت بامب می‌گوید انتقال مالکیت این وب‌سایت‌ها به شرکت Fandom از بسیاری از جهت‌ها به نفع آن‌ها خواهد بود و نیازی نیست هواداران نگرانی خاصی نسبت به تغییر عملکرد و رویکر وب‌سایت‌های گیمینگ دلخواه‌شان داشته باشند.

نظر شما کاربران واران گیم در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *