اخبار بازی

شایعه: پلی استیشن 5 هک شده است

به‌نظر یک جیلبریک برای کنسول پلی استیشن 5 یافته شده است که البته هنوز قابلیت‌های آن محدود است.

کاربری درتوییتر به‌نام Lance McDonald خبر از هک شدن پلی استیشن 5 داده است. او فردی است که پیش‌تر با انتشار پچ غیررسمی اجرای بازی Bloodborne روی پلی استیشن 4 با نرخ فریم ۶۰ شهرت یافته بود. هرچند به‌نظر نمی‌رسد خود او این هک را انجام داده باشد؛ اما او ویدیویی از زمان اجرای این جیل‌بریک منتشر کرده است.

این ویدئو دسترسی او به‌منوی اشکال‌زدایی (Debug) را نمایش می‌دهد و او را قادر می‌سازد تا یک فایل PS4 PKG را که فایل پشتیبان بازی است، نصب کند. او این کار را با نصب دموی حذف‌شده PT به‌نمایش درمی‌آورد. درحال‌حاضر ظاهرا این هک بسیار محدود است و تنها روی کنسول‌های پلی استیشن 5 با فریمورر نسخه ۴.۰۳ کار می‌کند که در ماه اکتبر سال ۲۰۲۱ عرضه شده و در ماه دسامبر همان سال نسخه ۴.۵۰ جایگزین آن شد.

به‌گفته سازنده این هک، ممکن است این جیل‌بریک را بتوان برای فریمورهای قبل‌تر از نسخه ۴.۰۳ عرضه کرد؛ اما اکنون برای نسخه‌های جدیدتر این هک کار نخواهد کرد. حتی اگر بازیکنی فریمور موردنیاز را داشته باشد، سازنده اخطار می‌دهد که اکنون تنها درحدود ۳۰ درصد از موارد کار خواهد کرد و به‌طور معمول نیازمند تلاش‌های متعددی برای اجرا است.

دانلود از آپارات

حتی وقتی فردی این هک را عملی کند، دراین مرحله دسترسی بسیار محدودی خواهد داشت. درحالی‌که این هک اجازه دسترسی خواندن/نوشتن را می‌دهد؛ اما دسترسی اجرایی ندارد. یعنی بااینکه مک‌دونالد توانست دموی PT را نصب کند؛ او هنوز نمی‌تواند روی کنسول خود آن را اجرا کند. باتوجه‌به محدودیت ظاهری این هک و این مسئله که تنها روی فریمورهای ویژه‌ای اجرا خواهد شد؛ درحال‌حاضر این جیلبریک برای هکرهایی که کنجکاو هستند تا نحوه عملکرد آن را ببینند و آیا اینکه نقطه شروعی برای هکی مفیدتر است، به‌درد خواهد خورد.

درهرصورت، چنین هکی می‌تواند مایه نگرانی شرکت سونی، سازنده کنسول پلی استیشن 5 شود؛ چون هکرها موفق شده‌اند قدمی هرچند کوچک به‌سوی کنار زدن سیستم امنیتی آخرین کنسول این شرکت پیدا کنند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *