اخبار بازی

جدایی سازندگان اصلی بازی Disco Elysium از استودیوی ZA/UM

ظاهرا با فروپاشی انجمن فرهنگی ZA/UM، بسیاری از سازندگان کلیدی و نویسندگان بازی Disco Elysium این استودیو را به‌مقصد نامشخصی ترک کرده‌اند.

مارتین لویگا، یکی از بنیان‌گذاران استودیوی بازیسازی ZA/UM که عرضه بازی Disco Elysium را در کارنامه دارد، با انتشار یک نامه از فروپاشی گروه «انجمن فرهنگی ZA/UM» خبر داده است.

این انجمن مستقل دوستانه که در سال ۲۰۰۹ و توسط رابرت کارویتز، نویسنده اهل کشور استونی و خالق بازی Disco Elysium پایه‌گذاری شده بود، هسته اصلی استودیو ZA/UM که هفت سال بعد و باز هم توسط کارویتز تأسیس شد به‌حساب می‌آید.

لویگا می‌گوید با جدایی غیرداوطلبانه کارویتز به‌عنوان طراح اصلی گیم‌پلی و کارگردان بازی، هلن هندپری نویسنده اصلی بازی و الکساندر راستاو کارگردان هنری بازی از پایان سال ۲۰۲۱، این انجمن به پایان کار خود به‌عنوان هسته خلاق توسعه‌ی بازی در این شرکت رسیده است. لویگا همچنین اشاره می‌کند مجموعه‌ی فعلی ZA/UM، بازتاب دهنده‌ی طرز فکر و ارزش‌هایی که انجمن ZA/UM روی آن‌ها پایه‌گذاری شده بود نیست و موفقیت‌های عظیم تجاری و ادبی Disco Elysium، موجب تغییرات زیادی در نحوه عملکرد این مجموعه و مدیران جدید آن شده است.

لویگا عقیده دارد سهام‌داران جدید ZA/UM، نقش اصلی را در تغییر شخصیت کاری این استودیو و جدایی اعضای کلیدی این تیم و بازی Disco Elysium بر گردن دارند. البته لویگا تایید می‌کند که به‌پایان رساندن ساخت این اثر بسیار محبوب بدون پشتوانه مالی این سهام‌داران برای اعضای استودیوی ZA/UM امکان‌پذیر نبوده است و لویگا از این افراد برای حمایت از ساخت این اثر نهایت تشکر و قدردانی را دارد.

بازی Disco Elysium The Final Cut

رابرت کارویتز، هندپری، راستاو و مارتین لویگا اعضای اصلی گروه دوستانه‌ی ZA/UM بودند که درنهایت با آغاز مراحل اصلی توسعه‌ی بازی Disco Elysium در سال ۲۰۱۶، استودیو ZA/UM را پایه‌گذاری کردند.

هنوز مشخص نیست که با جدایی چهار سازنده اصلی Disco Elysium که منتقدان آن را یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی تاریخ بازی‌های ویدیویی می‌دانند، چه سرنوشتی در انتظار دنباله این بازی که ظاهرا از مدتی پیش ساخت آن آغاز شده است، خواهد افتاد. این دنباله هنوز به‌صورت رسمی معرفی نشده است، اما براساس آگهی‌های شغلی اخیر استودیوی ZA/UM، به‌نظر می‌رسد این بازی جدید عناصری از آثار علمی تخیلی و فضایی را نیز در خود خواهد داشت.

هرچند کارویتز، نویسنده بازی پیش از این گفته بود که علاقه دارد قصه‌های دیگری از دنیای تاریک و واقع‌گرایانه Disco Elysium را به‌تصویر بکشد. درنهایت لویگا نیز اشاره دارد که روند ساخت دنباله این بازی به‌خوبی مراحل ساخت خود را پشت‌سر می‌گذارد و با اینکه احتمالا هواداران باید مدت زمان زیادی تا معرفی آن منتظر بمانند، اما نتیجه نهایی احتمالا ارزش آن را خواهد داشت.

همچنین در ماه ژوئن نیز شرکت فیلم‌سازی dj2 Entertainment که تهیه‌کنندگی فیلم‌های Sonic the Hedgehog را در کارنامه دارد، اعلام کرد ساخت یک اقتباس تلویزیونی لایواکشن از بازی Disco Elysium را آغاز کرده است. روابط عمومی شرکت ZA/UM، تا زمان نوشتن این خبر واکنشی به انتشار این اتفاقات نشان نداده است.

نظر شما کاربران واران گیم در این‌باره چیست؟ در ادامه می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید. شما همچنین می‌توانید به بررسی واران گیم از نسخه پی‌سی Disco Elysium نگاهی بیندازید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *