اخبار بازی

احتمال تغییر موتور بازیسازی مجموعه بازی Halo به آنریل انجین

استودیو ۳۴۳ اینداستریز، سازنده‌ی مجموعه بازی Halo ممکن است در آینده از موتور بازی‌سازی آنریل انجین استفاده کند.

بازی هیلو اینفینیت تاکنون با مشکلات فراوانی روبه‌رو بوده است. در طی جدیدترین اخبار دنیای بازی مطلع شدیم ممکن است بعضی از این مشکلات از مسائل تکنیکی نشات گرفته باشند و احتمال تغییر موتور بازی‌سازی مورداستفاده در ساخت سری هیلو وجود دارد.

این گمانه‌زنی‌ها براساس سخنان جرمی پنتر، خبرنگار دنیای بازی شکل گرفته است. او یکشنبه در توییتی نوشت: «من تنها می‌توانم این را تأیید کنم که منابع فراوانی به‌وضوح گفته‌اند تصمیم [تغییر موتور بازی‌سازی هیلو] نهایی شده است و [استودیو ۳۴۳ اینداستریز] قرار است از آنریل انجین استفاده کند.»

توییت جرمی پنتر درباره‌ی تغییر موتور بازی‌سازی استودیو 343 اینداستریز به آنریل انجین

اگر اطلاعات مذکور درست باشد، مشخص نیست این تصمیم چه تأثیری بر بازی هیلو اینفینیت که استودیوی سازنده وعده‌ی پشتیبانی یک دهه‌ای را از آن داده است خواهد گذاشت. موتور بازی‌سازی بستری است که توسعه‌دهندگان ازطریق آن بازی را تولید می‌کنند. یک موتور بازی‌سازی معمولاً متشکل از ابزارها و سیستم‌هایی است که طراحی‌های فیزیکی، گرافیکی، شبکه‌ای و غیره را ممکن می‌سازند.

به‌دلیل هزینه و زحمات زیادی که توسعه‌ی کامل یک موتور بازی‌سازی به‌همراه دارد، بسیاری از استودیوها از موتورهای آماده و توسعه‌یافته‌ای همانند آنریل انجین از شرکت اپیک گیمز و یونیتی استفاده می‌کنند.

اگر استودیو ۳۴۳ اینداستریز واقعاً تصمیم به چنین تغییری گرفته باشد، موانع و مشکلات فراوانی از جمله حجم عظیمی از تغییرات و جدایی تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان از این استودیو در انتظار آن‌ها است. ماه پیش بود که دیوید برگر، کارگردان مهندسی استودیو ۳۴۳ اینداستریز پس از ۱۴ سال تیم خود را ترک کرد. او سرپرستی توسعه‌ی موتور بازی‌سازی Slipspace را برعهده داشت که بازی Halo Infinite با آن ساخته شده است.

بازی هم‌اکنون در دسترس ایکس‌ باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و پی سی است. بازی در ابتدا فاقد بخش‌ها و ویژگی‌های مهمی از جمله فورج و کمپین کوآپ بود. سازندگان چندی پیش توسعه‌ی حالت کوآپ Split-Screen را به‌طورکلی متوقف کردند.

بخش چندنفره Halo Infinite

بازیکنان از فواصل زیاد میان به‌روزرسانی‌های پس از عرضه‌ی Halo Infinite نیز ناراضی هستند. مدتی پیش خود استودیو ۳۴۳ نیز به سرریز شدن صبر جامعه‌ی طرفداری بازی به‌دلیل کمبود فعالیت‌های این استودیو و ضعف در پاسخ‌گویی اشاره کرده است.

به نظر می‌رسد پشت پرده تغییرات زیادی در حال رخ دادن است. ابتدا بانی راس، مؤسس و رئیس استودیو ۳۴۳ اینداستریز برای رسیدگی به یک مشکل پزشکی خانوادگی پس از ۱۵ سال این استودیو را ترک کرد. ‍پس از جدایی او مایکروسافت از نوسازی تیم مدیریتی استودیو ۳۴۳ خبر داد.

هم‌اکنون پیر هینتز، رئیس پیشین بخش تولید جای بانی راس را به‌عنوان رئیس استودیو ۳۴۳ اینداستریز گرفته است. برایان کوسکی که پیش‌ازاین بازاریابی بازی‌های هیلو را برعهده داشت به سمت مدیرکل مجموعه ترفیع پیدا کرد و الیزابت ون ویک، رئیس بخش مسائل تجاری، عملیات و ورزش‌های الکترونیک ازاین‌پس سرپرستی مسائل تجاری خارجی و عملیات را بر عهده دارد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *