اخبار بازی

گفت‌وگو جیم رایان و گوگل با اتحادیه اروپا درمورد تلاش مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد

طبق گزارشات به‌نظر می‌رسد جیم رایان، رئیس پلی استیشن ماه پیش سفری‌ به‌بروکسل داشته است تا با اداره تنظیم رقابت اروپا درمورد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت صحبتی داشته باشد.

به‌گزارش منابع Dealreports، جیم رایان، مدیرعامل شرکت سرگرمی تعاملی سونی شخصا در روز ۱۸ شهریور (۸ سپتامبر) به‌مقر اداره تنظیم رقابت اتحادیه اروپا در بروکسل، پایتخت بلژیک سفر کرده است تا درمورد خرید ۶۸.۷ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت ابراز نگرانی کند. همانطور که پیش‌تر مشخص شده بود، نگرانی سونی درمورد آینده مجموعه Call of Duty است؛ مجموعه‌ای که به‌طور معمول، پرفروش‌ترین بازی سال پلی استیشن می‌شود و اینکه آیا این بازی از پلتفرم‌های سونی حذف خواهد شد یا خیر. به‌گفته منابعی شرکت گوگل هم درمورد این ادغام به اداره تنظیم رقابت اروپا ابراز نگرانی کرده است.

ماه پیش فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس گفت مایکروسافت متعهد است بازی‌های Call of Duty را برای سال‌های بیشتری فراتر از معامله کنونی بین سونی و اکتیویژن برای کنسول‌های این شرکت عرضه کند. اما رایان که طبق گزارشات به‌دنبال دسترسی به‌ این مجموعه با محتوای یکسان و تاابد است. او به‌صورت عمومی به‌پیشنهاد مایکروسافت جواب داده بود و آن را «ناکافی از بسیاری جهات» خواند.

لند شدن بازیکنان در بازی Call of Duty: Warzone

در همان ماه سونی از گسترش بررسی‌های انجمن تنظیم رقابت انگلیس استقبال کرد و گفته بود: «با دادن کنترل آثار اکتیویژن به‌مایکروسافت نظیر Call of Duty، این معامله می‌تواند پیامدهای منفی بزرگی برای گیمرها و آینده صنعت گیمینگ داشته باشد. ما می‌خواهیم به گیمرهای پلی استیشن تضمین دهیم تا به داشتن بالاترین کیفیت تجربه گیمینگ ادامه دهند و از تمرکز CMA برای حفاظت از گیمرها قدردانی می‌کنیم».

معامله کنونی بین اکتیویژن و سونی شامل Modern Warfare 2 و Warzone 2 است که امسال منتشر می‌شوند؛ همین‌طور بازی Black Ops جدید توسط تری‌آرک که احتمالا تا سال ۲۰۲۴ عرضه نخواهد شد. دیروز بود که اعلام شد مایکروسافت به‌طور رسمی برای خرید اکتیویژن بلیزارد در کمیسیون اروپا پرونده‌ای تشکیل داده است و اداره این منطقه گفته بود ضرب‌الاجلی در تاریخ ۱۷ آبان (۸ نوامبر) برای این معامله تعیین کرده است تا آن را تایید کرده یا فاز دوم تحقیقات خود را که گسترده‌تر است، آغاز کند. این اداره تنظیم رقابت تا آن زمان، فاز اول تحقیقات خود را انجام خواهد داد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *