اخبار بازی

احتمال اضافه شدن قابلیت غیرفعال کردن Quick Resume در کنسول‌ های ایکس باکس

قابلیت Quick Resume هنگام اجرای دوباره‌ی بسیاری از بازی‌های آنلاین مشکلاتی ایجاد می‌کند و ممکن است به‌زودی شاهد قابلیت غیرفعال کردن آن باشیم.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس قابلیت Quick Resume است که به گیمرها این امکان را می‌دهد که چند بازی را به‌صورت هم‌زمان در حالت تعلیق نگه دارند و به‌سادگی بین آن‌ها جابه‌جا شوند. بازیکنان می‌توانند هنگام بازگشت به بازی در حال تعلیق در کمتر از چند ثانیه از همان نقطه‌ای که بازی را رها کرده بود به تجربه‌ی آن ادامه دهد.

همه‌ی بازی‌ها از قابلیت Quick Resume پشتیبانی نمی‌کنند؛ اما گاهی اوقات آثاری که از این ویژگی بهره می‌برند هم به مشکل برمی‌خورند، به‌خصوص اگر به یک سرور آنلاین متصل باشند.

کاربران ایکس باکس همیشه از تداخل قابلیت Quick Resume با بازی‌هایی مانند PUBG، فیفا و Halo Infinite شکایت دارند؛ زیرا اغلب اوقات بستن بازی به‌صورت دستی، حذف کردن حالت تعلیق و دوباره اجرا کردن بازی نتیجه‌ای سریع‌تر از استفاده از این قابلیت به همراه دارد.

بازیکنی با نام کاربری GabeTC99 در توییتر گفت: «من هنوز درک نکرده‌ام که چرا [قابلیت Quick Resume] قابل غیرفعال کردن نیست.

Quick Resume برای بسیاری از بازی‌ها قابلیت فوق‌العاده‌ای است؛ اما هنگام استفاده روی بازی‌های آنلاین آن‌ها را به‌طورکلی از کار می‌اندازد و باید به‌صورت دستی از بازی خارج شوید. ای‌کاش گزینه‌ای برای غیرفعال کردن این قابلیت برای چنین بازی‌هایی وجود داشت.»

توییت فیل اسپنسر درباره‌ی قابلیت غیرفعال کردن Quick Resume

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس در جواب این کاربر نوشت: «درخواست معقول و ویژگی خوبی است. آن را در فهرست موارد مورد بررسی قرار می‌دهیم.»

سال گذشته استودیو ۳۴۳ اینداستریز به بازیکنان هشدار داده بود که هنگام تجربه‌ی Halo Infinite از قابلیت Quick Resume استفاده نکنند؛ وگرنه ممکن است منجر به از دست دادن آیتم‌های تزئینی بازیکنان شود.

بازیکنان در طی کمپین بازی هیلو اینفینیت می‌توانند ازطریق محفظه‌های زرهی که در نقاط مختلف هیلوی زتا قرار دارند به آیتم‌های تزئینی دست پیدا کنند که در بخش چندنفره قابل‌استفاده هستند؛ اما استفاده از قابلیت Quick Resume می‌توانست منجر به کیک شدن بازیکنان از سرورهای آنلاین بازی شود و پس از آن دیگر نمی‌توانستند به آیتم‌های تزئینی خود در بخش چندنفره‌ی بازی دسترسی داشته باشند.

گرچه به نظر می‌رسد این مشکل به‌خصوص برطرف شده است؛ اما بازیکنان همچنان از مشکلاتی که قابلیت Quick Resume برای اجرای دوباره و اتصال به سرورهای هیلو اینفینیت و دیگر بازی‌های آنلاین ایجاد می‌کند شکایت دارند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *