اخبار بازی

دستگیری هکر فاش کننده ویدیوهای بازی GTA 6

باتوجه‌به گزارش‌ها منتشر شده، به‌نظر می‌رسد هکری که به سرورهای راک‌استار گیمز نفوذ کرده بود، توسط پلیس لندن بازداشت شده است.

حدود یک هفته پس از لو رفتن حجم عظیمی از ویدیوهای نسخه در دست ساخت بازی GTA 6، حالا پلیس لندن ظاهرا از دستگیری یکی از عاملین این حادثه در منطقه آکسفوردشر در نزدیکی شهر لندن در انگلستان خبر داده است.

نیروی پلیس لندن می‌گوید این هکر جوان ۱۷ ساله، عصر روز گذشته با همکاری آژانس امنیتی جنایی بریتانیا (NCA) و واحد جرایم سایبری این سازمان دستگیر شده است. هنوز اطلاعات دقیقی از این هکر منتشر نشده است، اما طی روزهای گذشته جزئیات زیادی از مشخصات حقیقی این نوجوان در اینترنت منتشر شده است و ظاهرا این هکر سابقه یک دستگیری دیگر در اوایل امسال را نیز دارد.

البته پلیس لندن رسما تایید نکرده است که آیا این هکر ارتباطی با رخنه‌های امنیتی دو شرکت بزرگ راک‌استار گیمز و اوبر ارتباط مستقیمی دارد یا خیر، اما متیو کیز، یکی از خبرنگاران شناخته شده‌ی خبرگزاری رویترز می‌گوید جزئیات این دستگیری به‌دلیل ابعاد بزرگ ماجرا و دخالت نیروهای امنیتی بین‌المللی مانند اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) فعلا به‌صورت عمومی منتشر نشده است. کیز همچنین تایید می‌کند که انتظار می‌رود تا ساعات آینده، اطلاعات بیشتری از این دستگیری و احتمالا بیانیه‌ی کاملی از طرف اف‌بی‌آی منتشر شود.

راک‌استار گیمز هنوز واکنشی نسبت به انتشار این اخبار نشان نداده است، اما می‌دانیم که یکی از استودیوهای داخلی این مجموعه با نام Rockstar London در نزدیکی محل دستگیری این هکر قرار دارد؛ استودیوی نسبتا کوچکی که براساس گزارش‌ها به‌نظر می‌رسد پس از جدایی دن هاوزر در سال ۲۰۱۹، نقش مهمی در خلق دنیا و داستان قسمت جدید GTA را برعهده داشته است.

این جوان ۱۷ ساله که در هفته‌های اخیر سرخط اخبار زیادی بوده است، با نام مستعار White نیز شناخته می‌شود و یکی از اعضای گروه $Lapsus به‌حساب می‌آید. این گروه در دو سال اخیر حملات زیادی را به شرکت‌های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت، سامسونگ، انویدیا و اخیر شرکت تاکسی اینترنتی اوبر انجام داده است و اعضای آن از مدت‌ها پیش تحت نظر نیروهای امنیتی هستند.

هرچند فعلا به‌نظر می‌رسد دستگیری این هکر پایانی برای حوادث امنیتی اخیر راک‌استار نخواهد بود. طبق بیانیه‌ روز گذشته‌ی بزرگ‌ترین انجمن هواداری سری GTA، به‌جز این هکر جوان، افراد دیگری نیز از حساب کاربری teapotuberhacker که برای اولین‌بار فایل ویدیوهای نسخه در دست ساخت بازی GTA VI را منتشر کرد، برای ارتباط با هواداران استفاده می‌کردند.

این کاربر در روزهای اخیر با یک نام کاربری جدید و در فضای پیام‌رسان تلگرام با گیمرهای مشتاق اطلاعات قسمت جدید GTA ارتباط برقرار می‌کرد. هنوز مشخص نیست که با دستگیری این جوان هکر، آیا فعالیت‌های این حساب کاربری توسط دیگر اعضای این گروه مجرم ادامه خواهد داشت یا خیر.

طبق ادعای این حساب کاربری، به‌نظر می‌رسد هنوز بخش‌های زیادی از سورس کد اصلی دو بازی GTA V و GTA VI در اختیار این افراد قرار دارد که اعضای این گروه به‌دنبال خریداران احتمالی برای آن هستند. این ادعا هنوز به‌صورت مستند اثبات نشده است، اما مادسازان و یوتیوبرهای شناخته‌شده‌ جامعه‌ی هواداری GTA می‌گویند باتوجه‌به اسکرین‌شات‌ها و اطلاعات محدود منتشر شده، می‌توان اطمینان داشت که این گروه حداقل به بخش قابل توجهی از سورس کد بازی GTA V دسترسی دارند.

باید منتظر بمانیم و ببینیم در روزهای آینده و با دستگیری «White» که به‌نظر می‌رسد نقش اصلی در حمله به اطلاعات داخلی راک‌استار را برعهده داشته است، تهدیدهای گروه $Lapsus برای انتشار سورس کد پروژه جدید راک‌استار ادامه پیدا می‌کند یا خیر. راک استار گیمز و تیک‌تو اینتراکتیو روز دوشنبه با انتشار یک بیانیه، اعلام کردند انتظار می‌رود هیج اختلالی برای بازی‌های لایو سرویس این شرکت مثل GTA Online ایجاد نشود و هیچ اطلاعات حیاتی و باارزشی به‌دست سارقان دیجیتالی نرسیده است. این توییت همچنین در حال حاضر با بیش از یک میلیون لایک، محبوب‌ترین توییت مربوط‌به بازی‌های ویدیویی در تاریخ به‌حساب می‌آید.

نظر شما کاربران واران گیم در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *