اخبار بازی

حذف بررسی آنلاین دیسک های ایکس باکس وان روی کنسول ایکس باکس سری ایکس

مایکروسافت بررسی آنلاین دیسک‌های ایکس باکس وان به‌هنگام بازی روی کنسول ایکس باکس سری ایکس را حذف کرده است.

الزامات آنلاین بازی‌های ایکس باکس به‌خاطر واضح نبودن و غیرقابل‌تجربه‌کردن آثار دانلودشده و آفلاین، هنگام قطعی سرویس‌های آنلاین شرکت مایکروسافت مورد انتقاد قرار گرفته است. اما به‌تازگی مایکروسافت تغییر بی‌سروصدایی در هنگام اجرای بازی روی کنسول ایکس باکس سری ایکس ایجاد کرده است. برای افرادی که از قابلیت Backward Compatibility استفاده می‌کنند، دیگر هیچ بررسی آنلاین DRM برای دیسک‌های ایکس باکس وان وجود ندارد.

طبیعی است که این قضیه در کنسول‌های ایکس باکس سری اس که از دیسک پشتیبانی نمی‌کند، مشکلی ایجاد نمی‌کرد. ایدن ماری، رهبر مهندسی ایکس باکس در توییتر تایید کرده است که از حالا دیسک‌های بازی‌های ایکس باکس وان به‌صورت آفلاین قابل اجرا هستند. ماری گفته است براساس اطلاعات جمع‌شده از زمان عرضه Xbox Series X/S در سال ۲۰۲۰، تیم ایکس باکس «تشخیص داده است بررسی آنلاین سازگاری در اکثریت موارد برای دیسک‌های ایکس باکس وان ضروری نیست».

این قدمی کوچک است در راه رسیدن به تضمین اینکه بازیکنان در هر زمان به بازی خود دسترسی داشته باشند. جامعه گیمینگ هم از آن استقبال کرده است. برخی هم مطالبه دارند تا بازی‌های دانلودشده از سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم‌پس یا دیسک‌های کنسول ایکس باکس اصلی همچنین آپدیتی را دریافت کنند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *