اخبار بازی

برنامه ایکس باکس برای عرضه بیشتر بازی‌ های اورجینال ژاپنی

یکی از مدیران ارشد ایکس باکس از برنامه‌های این مجموعه برای ساخت و عرضه‌ی بیشتر بازی‌های ژاپنی اورجینال بیشتری خبر داده است.

سارا باند، معاون ارشد واحد گیمینگ در مایکروسافت، روز شنبه در پاسخ به خبرنگار وب‌سایت IGN Japan درخصوص عرضه بازی‌های ژاپنی بیشتر توسط مجموعه‌ی ایکس باکس از تمایل و وجود برنامه‌های جدی برای حمایت از بازیکنان و بازی‌سازان ژاپنی خبر داد. باند دراین‌باره می‌گوید:

«یکی از مسائلی که من به‌شخصه برای آن بسیار هیجان زده هستم، تعداد زیاد استودیوهای و پروژه‌هایی است که در حال حاضر توسط توسعه‌دهندگان ژاپنی برای پلتفرم ایکس باکس در دست توسعه است. در حال حاضر بیش از ۲۵۰ توسعه‌دهنده‌ی مختلف در حال ساخت بازی‌های جدید برای اکوسیستم ایکس باکس هستند.

در حدود ۱۵۰ بازی نیز تا امروز به بازار عرضه شده است، که تعداد ۱۰۰ عدد از این بازی‌ها همین حالا روی سرویس گیم پس در دسترس بازیکنان هستند و ما به‌تازگی ۱۵ بازی جدید که توسط بازی‌سازان آسیایی در دست ساخت قرار دارند را معرفی کرده‌ایم که ۱۳ عدد از آن‌ها، محصول استودیوهای ژاپنی هستند. پروژه‌های بسیار زیادی قرار است در ماه‌های آینده منتشر شوند و حتی پروژه‌های بیشتری نیز همین حالا مراحل ابتدایی ساخت خود را پشت‌سر می‌گذارند که ما بی‌صبرانه در انتظار زمان مناسب برای معرفی آن‌ها هستیم».

عرضه همزمان کنسول‌های نسل جدید ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در ژاپن و سراسر دنیا، یکی از تلاش‌های مایکروسافت برای در اختیار گرفتن این بازار مهم صنعت بازی‌های ویدیویی در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. با اینکه تعداد کنسول‌های فروخته شده ایکس باکس همچنان در مقام پایین‌تری از پلی استیشن 5 قرار می‌گیرد، اما میزان فروش این دستگاه‌ها نسبت به دیگر نسل‌های ایکس باکس بسیار بهتر بوده است.

حتی در ماه می و ژوئن امسال، این کنسول‌ها توانستند از نظر تعداد دستگاه‌ فروخته شده از پلی استیشن 5 نیز پیشی بگیرند. فیل اسپنسر، مدیر برند ایکس باکس نیز در مصاحبه‌ای جداگانه با مجله فامیتسو، از تمایل خود به برقراری رابطه عمیق‌تر با بازی‌سازان ژاپنی خبر داد و درخصوص همکاری اخیر این شرکت با استودیوی کوجیما پروداکشنز برای خلق یک پروژه‌ی جدید گفت:

«سال‌های زیادی است که من و آقای کوجیما همدیگر را می‌شناسیم. او ایده‌های بدیع و بسیار خلاقانه‌ای درباره‌ی تجربه‌های گیمینگ دارد و بنابراین ما تصمیم گرفتیم برای امکان‌پذیر شدن این ایده‌ها روی پلتفرم ایکس باکس، با او در ساخت یک پروژه جدید همکاری کنیم. در جریان بازدید امروز گروه ایکس باکس از استودیوی کوجیما پروداکشنز، من فرصت این را داشتم که بخش‌هایی از این پروژه را که در مراحل ابتدایی توسعه است مشاهده کنم و می‌توانم بگویم برای من بسیار هیجان‌ انگیز بود».

اسپنسر همچنین در مصاحبه با وب‌سایت Game Watch اعلام کرد با نیازها و علاقه‌مندی‌های بازیکنان ژاپنی آشنا است و تمامی تیم ایکس باکس تلاش دارند تا ساخت چنین بازی‌هایی را ممکن سازند. دو بازی نقش‌آفرینی Blue Dragon و Lost Odyssey که به‌ترتیب توسط استودیوی Mistwalker و هیرونوبو ساکاگوچی، خالق سری فاینال فانتزی و در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ عرضه شده‌اند، دو بازی ژاپنی مهم تاریخ ایکس باکس هستند که در سال‌های ابتدایی عرضه کنسول ایکس باکس 360 در دسترس کاربران قرار گرفتند.

نظر شما کاربران واران گیم در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *