اخبار بازی

تاکید مجدد اسپنسر بر عدم افزایش قیمت کنسول های ایکس باکس

فیل اسپنسر، در مصاحبه‌ی جدید خود مجددا بر عدم افزایش قیمت فعلی کنسول‌های ایکس باکس تاکید کرد.

به‌تازگی فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ شرکت مایکروسافت در مصاحبه‌ی جدید خود بار دیگر به افزایش قیمت کنسول PS5 در ماه گذشته واکنش نشان داد و تاکید کرد که مایکروسافت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت کنسول‌های خود ندارد. اسپنسر در مصاحبه با CNBC به مشکلات اقتصادی فعلی که بسیاری از کشورها با آن رو‌به‌رو هستند، اشاره کرد و گفت که بخش ایکس باکس معتقد است در این مرحله، افزایش قیمت‌ها نمی‌تواند حرکت درستی باشد که از آن پیروی کند. اسپنسر در این‌باره گفت: «در زمانی‌که مشتریان ما بیش از هر زمان دیگری از نظر اقتصادی دچار چالش و نگرانی هستند، فکر نمی‌کنم در حال حاضر افزایش قیمت‌های کنسول‌های ما اقدام درستی باشد».

بااین‌حال اسپنسر احتمال افزایش قیمت کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در آینده را رد نکرد. البته باتوجه‌به نظرات فعلی او، این اقدام بعید به نظر می‌رسد. رئیس بخش بازی مایکروسافت در ادامه اشاره کرد که قیمت‌گذاری موضوع فوق‌العاده مهمی است و این شرکت با کنسول اقتصادی ایکس باکس سری اس ۳۰۰ دلاری خود که بخش زیادی از فروش کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس را به خود اختصاص می‌دهد، شاهد موفقیت بوده است.

اسپنسر در ادامه توضیح داد: «ما همیشه در حال ارزیابی کسب‌وکار خود در آینده هستیم؛ بنابراین فکر نمی‌کنم هرگز بتوانیم در مورد یک موضوع بگوییم که هرگز کاری انجام نخواهیم داد. بااین‌حال با نگاهی که امروز به کنسول‌های خود داریم، فکر می‌کنیم قیمت فوق‌العاده مهم است. ما موقعیت سری اس به‌عنوان کنسول ارزان خود را در بازار دوست داریم. بیش از نیمی از بازیکنان جدیدی که پیدا می‌کنیم ازطریق سری اس به ما می‌پیوندند. قطعا می‌توانم بگویم که امروز هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت کنسول‌های ایکس باکس را نداریم».

کنسول های ایکس باکس سری ایکس و سری اس

اخیرا شرکت نینتندو نیز برای اطمینان دادن به مشتریان خود اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای عملکرد مشابه پلی استیشن و افزایش قیمت نینتندو سوییچ ندارد. جیم رایان، رئیس پلی استیشن، در ماه گذشته در بیانیه‌ای برای اعلام افزایش قیمت، تصمیم سونی را به‌دلیل نرخ تورم بالای جهانی، روند عملکرد نامطلوب ارزها و تاثیر این موارد بر مصرف‌کنندگان و ایجاد فشار بر بسیاری از صنایع دانست و گفت که این تصمیم سختی بوده است. بااین‌حال تصمیم به افزایش قیمت پلی استیشن 5 به‌ویژه در زمانی‌که بسیاری از کشورها با مشکلات اقتصادی فزاینده‌ای رو‌به‌رو هستند، با انتقادات گسترده‌ای مواجه شد.

در همین راستا دیوید گیبسون، تحلیلگر صنعت بازی از MST Financial در مصاحبه با یوروگیمر توضیح داد که تصمیم سونی به‌دلیل فشار ارز خارجی است که اکنون آن را روی مصرف‌کنندگان محصولات خود منتقل می‌کند. گیبسون در این‌باره گفت: «سونی باید هزینه‌های متقابل خاصی را دربرابر مخارج دلاری خود می‌داد اما پوند و سایر ارزها همگی به‌دلیل افزایش نرخ‌های بهره، تغییر کرده‌اند. بله، هزینه‌ی حمل‌و‌نقل افزایش یافته است اما وضعیت بازار نیمه‌رساناها و DRAM در حال بهبود است. این واقعیت که سونی قیمت‌های ایالات متحده را تغییر نداد، نشان می‌دهد که تا حد زیادی وضعیت فارکس در مقابل هزینه‌های دلاری قرار می‌گیرد و تورم در آن نقشی ندارد».

نظر شما درباره‌ی این اخبار چیست؟ آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *