اخبار بازی

اسپنسر: خریدهای مایکروسافت پس از تکمیل تصاحب اکتیویژن بلیزارد ادامه دارند

رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت اعلام کرد ایکس باکس پس از تکمیل خرید اکتیویزن بلیزارد همچنان به خرید‌های خود ادامه خواهد داد.

در جریان جدیدترین اخبار بازی اخیرا فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت در توضیح تلاش خود برای افزایش خط تولید محصولات فرست-پارتی ایکس باکس اعلام کرد که این شرکت آماده‌ی خریدهای بیشتر در آینده خواهد بود. اسپنسر در گفت‌وگو با CNBC و در پاسخ سوالی درباره‌ی ادامه‌ی خرید استودیوهای بازی‌سازی پس از تکمیل خرید اکتیویژن بلیزارد گفت که بازار رقابتی بازی‌های ویدیویی اساسا به این معنی است که ایکس باکس نمی‌تواند برنامه‌های گسترش فعالیت خود را متوقف کند.

اسپنسر در این‌باره افزود: «این یک بازار رقابتی است و من فکر نمی‌کنم در هیچ زمینه‌ای توقف داشته باشیم. تنسنت بزرگ‌ترین شرکت بازی‌سازی جهان است و آن‌ها همچنان به سرمایه‌گذاری هنگفت روی محتوا و سازندگان بازی ادامه می‌دهند. سونی تجارت بزرگ‌تری نسبت به ما در زمینه‌ی بازی‌های امروزی دارد و آن‌ها هم همچنان به سرمایه‌گذاری خود ادامه می‌دهند. ما در این زمینه تلاش می‌کنیم که یک نقش اصلی باشیم. ما می‌خواهیم محتوای فوق‌العاده‌ای را برای بازیکنان خود ارائه دهیم و در سرمایه‌گذاری روی تیم‌های داخلی خود که در حال ساخت بازی‌های فوق‌العاه‌ای هستند که افراد آن‌ها می‌شناسند و دوست دارند یا ایجاد مشارکت‌های جدید فعال باقی می‌مانیم».

بازی های بزرگ اکتیویژن بلیزارد در پس زمینه لوگوی مایکروسافت و ایکس باکس

اسپنسر همچنین در مورد شبکه‌سازی و پایه‌گذاری مشارکت‌های جدید در رویداد توکیو گیم شو امسال که هم‌اکنون در حال برگزاری است، توضیح داد: «یکی از چیزهایی که من در مورد آمدن به توکیو دوست دارم، توسعه‌دهندگانی است که با آن‌ها ملاقات می‌کنم. در اینجا مشارکت‌های جدیدی که با سازندگانی مثل کوجیما پروداکشنز داریم و با برخی از شرکای ناشر فعلی و سازندگان مستقل در مورد بازی‌هایی که می‌خواهیم بسازیم، گفت‌وگو می‌کنیم. اگر تبدیل به کار اکتسابی M&A شود، ما در این زمینه نیز فعال هستیم. بنابراین کار برای ما هرگز تمام نمی‌شود. این یک بازار رقابتی است و من می‌خواهم مطمئن شوم که ایکس باکس در خط مقدم نوآوری و رقابت قرار دارد».

مایکروسافت و ایکس باکس در حال حاضر روند خرید اکتیویژن بلیزارد را پیگیری می‌کنند که اساسا برخی از بزرگ‌ترین فرنچایزهای بازی به مانند Call of Duty ،World of Warcraft و Overwatch را تبدیل به اموال ایکس باکس خواهد کرد. بااین‌حال باتوجه‌به اعتراض‌های پلی استیشن در مورد امکان تبدیل شدن کالاف دیوتی به بازی انحصاری ایکس باکس در آینده، سرعت خرید کمی کند شده است. زیرا نهاد نظارتی بریتانیا اعلام کرد که باید به بررسی دقیق‌تر این معامله بپردازد.

در پایان شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی این خبر را با ما به اشتراک گذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *