اخبار بازی

پیشرفت پلی استیشن 5 در مدل CFI-1200

نخستین بررسی‌ها نشان می‌دهد که مدل CFI-1200 کنسول پلی استیشن 5 علاوه‌بر اینکه وزن کمتری دارد، از طراحی داخلی بهتر و مصرف برق بهینه‌تر بهره می‌برد.

آستین ایوانز، یوتوبر حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری، به‌تازگی یک مدل CFI-1200 پلی استیشن 5 را خریداری کرده است. او در بررسی خود اعلام کرد که PS5 در این مدل، پیشرفت‌هایی دارد. سری CFI-1200 از کنسول‌های نسل نهمی سونی در پایان ماه اوت در دسترس گیمرهای کشور استرالیا قرار گرفت. این مدل از ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) وارد بازار ژاپن هم می‌شود.

سال گذشته، ایوانز بعد از بررسی مدل CFI-1100 پلی استیشن 5 ادعا کرده بود که کوچک‌تر شدن خنک‌کننده‌ی آن کنسول می‌تواند CFI-1100 را تبدیل به مدل بدتری از مدل اولیه کند. البته رسانه‌ی دیجیتال فکتوری، بعدها این تئوری را به‌طور کلی رد و اعلام کرد که این موضوع نمی‌تواند مدل CFI-1100 را تبدیل به کنسول بدتر یا بهتری نسبت به نسخه‌ی زمان عرضه‌ی آن کند. در حقیقت CFI-1100 توانست بدون تاثیرگذاری مثبت یا منفی قابل لمس روی عملکرد PS5 سونی، وزن آن را کاهش دهد.

حالا آستین ایوانز نظر متفاوتی نسبت به مدل جدید پلی استیشن 5 تحت عنوان CFI-1200 دارد. او معتقد است که تغییرات متعدد در اجزا داخلی کنسول، سبب شده است تا این مدل تبدیل به سیستم بهتری شود. او اعلام کرد که مدل جدید یک مادربرد کاملا متفاوت و همینطور بسیار کوچک‌تر نسبت به نسخه‌های قبلی PS5 دارد. علاوه‌بر مادربرد، خنک‌کننده‌ی CFI-1200 هم نسبت به مدل‌های قبل کوچک‌تر شده است. بااین‌حال، این خنک‌کننده دارای یک لوله حرارتی است که به سمت دیگر دستگاه منتهی می‌شود. همچنین ایوانز در ادامه گفت که محافظ SSD کنسول هم در مدل CFI-1200 از کیفیت بالاتری برخوردار است.

سه مدل عرضه‌شده از PS5 در بازار

براساس گزارش‌ها، مادربرد و خنک‌کننده‌ی جدید باعث کاهش وزن بیش از ۰.۲ کیلوگرمی کنسول شده است. بااین‌حال، قاب مشکی‌رنگ و پلاستیکی کنسول، در مدل CFI-1200 کمی سنگین‌تر به نظر می‌رسد.

یک نکته منفی از نظر ایوانز در مدل جدید که او به آن اشاره کرد، جایگاه باتری CMOS است. این باتری در مدل CFI-1200 حالا کاملا زیر خنک‌کننده‌ی کنسول قرار گرفته است. این موضوع سبب می‌شود تا در صورت نیاز به تعویض، شما مجبور به باز کردن کامل قطعات کنسول باشید. این در حالی است که در مدل‌های قبلی، دسترسی به محل قرارگیری باتری CMOS بسیار ساده بود.

مطابق گفته‌ی این یوتوبر، مصرف برق کنسول PS5 در مدل جدید CFI-1200 کاهش پیدا کرده است. ایوانز گفت که در آزمایشی که از سه مدل پلی استیشن 5 هنگام بازی Astro’s Playroom گرفته، نسخه‌ی زمان عرضه ۲۱۸ وات، نسخه‌ی CFI-1100 حدود ۲۲۹ وات و مدل CFI-1200 تنها چیزی حدود ۲۰۱ وات برق مصرفی داشته است.

این دومین باری است که سونی، سری جدید کنسول پلی استیشن 5 را با کاهش وزن عرضه می‌کند. مدل CFI-1100 که در سال ۲۰۲۱ روانه‌ی بازار شد، نسبت به نسخه‌ی لانچ از وزن کمتری برخوردار بود. انتظار می‌رود که CFI-1200 به سرعت جای مدل‌های قبلی را بگیرد و طی ماه‌های آتی، مدلی از PS5 باشد که سونی به تولید و عرضه‌ی آن در جهان می‌پردازد.

در ادامه می‌توانید وزن تمامی مدل‌های پلی استیشن 5 را در دو سری دیجیتالی و استاندارد مشاهده کنید.

نسخه‌ی استاندارد پلی استیشن 5 (همراه‌با دیسک درایور):

CFI-1000A (سال ۲۰۲۰) – ۴.۵ کیلوگرم

CFI-1100A (سال ۲۰۲۱) – ۴.۲ کیلوگرم

CFI-1200A (سال ۲۰۲۲) – ۳.۹ کیلوگرم

نسخه‌ی دیجیتالی پلی استیشن 5 (بدون دیسک درایور):

CFI-1000B (سال ۲۰۲۰) – ۳.۹ کیلوگرم

CFI-1100B (سال ۲۰۲۱) – ۳.۶ کیلوگرم

CFI-1200B (سال ۲۰۲۲) – ۳.۴ کیلوگرم

نظر شما در این رابطه چیست؟ دیدگاه‌های خود راجع به جدیدترین اخبار بازی را با ما به اشتراک بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *