اخبار بازی

جزییات آپدیت جدید ایکس باکس؛ از حذف نویز تا پیوستن به بازی دوستان

جدیدترین آپدیت مایکروسافت برای کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس، ویژگی‌های حذف نویز و ملحق شدن مستقیم به بازی دوستان را اضافه می‌کند.

اگر کاربر ایکس باکس هستید و از شنیدن سروصدای میکروفون هم‌تیمی‌ها هنگامی که در یک بازی چندنفره یا یک گروه هستید خسته شده‌اید، جدیدترین به‌روزرسانی کنسول‌های مایکروسافت همان چیزی است که انتظار آن را می‌کشیدید. مایکروسافت اعلام کرده است که ویژگی حذف نویز، از این هفته یکی از ویژگی‌های پیش‌فرض کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس خواهد بود.

برای کاربران کامپیوتر و کسانی که از سرویس‌هایی مانند دیسکورد یا هدست‌هایی با قابلیت حذف نویز داخلی استفاده می‌کنند، اضافه شدن ویژگی حذف نویز چندان حائز اهمیت نیست. اما وقتی با افرادی هم‌گروه شده‌اید که از هیچ روشی برای حذف نویز استفاده نمی‌کنند، قابلیت نام‌برده می‌تواند مفید باشد. این ویژگی به‌صورت پیش‌فرض برای آن‌ها فعال خواهد بود. طبق گفته‌ی مایکروسافت این ویژگی در حذف صداهای تولیدشده توسط هم‌گروهی‌ها همانند صدای کلیک‌های کنترلر، صداهای محیطی و نفس کشیدن بازیکن‌ها مؤثر خواهد بود. این ویژگی کاربردی به‌زودی روی دستگاه‌های بیشتری در دسترس قرار می‌گیرد.

طبق گفته‌ی تیم ایکس باکس اگر تمایل دارید که صداهای محیطی همانند صدای موسیقی در گروه شما پخش شود، می‌توانید از تنظیمات گزینه‌ی حذف نویز را غیرفعال کنید. کافی است با باز کردن پنجره‌ی Guide وارد بخش Parties & Chats شوید و گزینه‌ی Options را انتخاب کنید. در آن‌جا دسترسی فعال یا غیرفعال کردن ویژگی حذف نویز به شما داده شده است. این ویژگی از ۱۶ شهریور (۷ ‍سپتامبر) روی کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس در دسترس قرار گرفته است و به‌زودی به سایر پلتفرم‌ها نیز اضافه خواهد شد.

استریمر در حال انجام بازی

براساس متن اعلامیه‌ی مایکروسافت می‌توان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که این ویژگی تنها هنگامی قابل‌استفاده است که با سایر افراد در گروه‌های چت حضور داشته باشید و اشاره‌ای به تأثیر آن در چت‌های درون بازی نشده است. این می‌تواند به‌معنی ادامه‌ی پخش صداهای آزاردهنده در لابی‌های عمومی باشد که همچنان می‌توانند حواس شما را پرت کنند. بااین‌حال حداقل چت‌های گروهی مقداری ساکت‌تر خواهند بود.

دیگر ویژگی جدید این آپدیت به دوستان اجازه می‌دهد تا ازطریق ویدیویی که برای یکدیگر می‌فرستند، مستقیما وارد آن بازی شوند که مشابه یکی از ویژگی‌هایی است که استادیا، سرویس استریم بازی گوگل، روی آن مانور می‌داد.

در توضیحات این به‌روزرسانی ایکس باکس می‌خوانیم: «میلیون‌ها گیمر با استفاده از ویژگی اشتراک لینک که سال گذشته در دسترس قرار گرفت، ویدیو و تصاویر بازی‌ها را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند. حالا دوستان شما نه‌تنها قادر به تماشای ویدیوها و تصاویر اشتراکی شما هستند، بلکه می‌توانند با سرویس گیمینگ ابری مایکروسافت در همان لحظه مشغول به بازی کردن آن اثر روی دستگاه خود شوند».

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *