اخبار بازی

مایکروسافت از فروش دوبرابری کنسول PS4 می‌گوید

سونی به صورت رسمی آمارهای فروش به روز شده برای پلی‌استیشن چهار را متوقف کرده‌ است. به این معنی که فروش موفقیت‌آمیز این کنسول با رقم ۱۱۷.۲ میلیون نسخه متوقف می‌شود و این کنسول را تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین سیستم‌های بازی در تمام دوران می‌کند. از طرفی دیگر مایکروسافت چندین سال پیش گزارش آمار و فروش سخت‌افزار خود را متوقف کرد، به همین دلیل برای سال‌ها هیچ اطلاعات دقیقی جز تخمین زدن این ارقام نداشتیم.

با این حال، اخیراً مایکروسافت اطلاعات بسیار واضح تری از میزان فروش Xbox One ارایه کرده است. این شرکت در حال حاضر از پیشنهاد خرید اکتیویژن بلیزارد در  بزریل دفاع می‌کند و در اسناد ارایه شده به  مقامات درباره رقابت این شرکت با سونی در بازار کنسول‌های خانگی می‌گوید «سونی از نظر فروش کنسول و پایه نصب از مایکروسافت پیشی گرفته است.» و اضافه ‌کرد «در نسل قبل، PS4 دو برابر تعداد واحدهای Xbox فروخته است.»

این اطلاعات فروش ایکس‌باکس وان را جایی در محدوده متوسط تا بالای پنجاه میلیون واحد قرار می‌دهد، درست جایی که تحلیل‌گران نیز تخمین زده‌اند. البته که شکاف میان فروش این دو کنسول، چندان تعجب‌آور نیست. اما با توجه به کمبود اطلاعات و آمار دقیق در این سال‌ها، داشتن خبر این اعلام رسمی از مایکروسافت بسیار خوشایند است. اکنون رقابت این دو غول بزرگ بازی‌های ویدیویی همچنان در نسل نهم این کنسول‌ها ادامه دارد. بازاری که این‌بار سونی با پلی‌استیشن۵ خود و مایکروسافت با ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس خود در تلاش هستند تا برای گرفتن عنوان بیش‌ترین فروش این نسل از هم پیشی بگیرند.

Nintendo Switch، شرکت ژاپنی و سازنده‌ی بازی‌های جذاب و مهمی چون Animal Crossing، The Legend of Zelda و Super Smash Bros نیز، در حال حاضر نزدیک به ۱۱۲ میلیون دستگاه فروخته شده است و احتمالاً در ماه‌های آینده از کنسول پلی‌استیشن چهار پیشی خواهد گرفت.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *