رفع مشکل رقابت در نقشه های تکراری بازی Valorant

اخیرا برایان چانگ از استودیوی Riot توضیح داد که تیم توسعه موفق شده است مشکل طولانی مدت رقابت در نقشههای تکراری بازی Valorant را رفع کند.
اگر تاکنون موفق به تجربهی بازی شوتر و آنلاین Valorant شده باشید، احتمالا متوجه شدهاید که گزینهی انتخاب نقشه برای اکثر حالتهای این بازی وجود ندارد. این موضوع از مدتها قبل سبب شد که بازیکنان مجبور شوند بارها و بارها در یک نقشهی تکراری به رقابت با سایر بازیکنان بپردازند. حال بهتازگی استودیوی رایت گیمز در وبسایت رسمی بازی Valorant توضیحاتی را ارائه داده است که به رفع این مشکل طولانی مدت اشاره دارد.
در پست جدید این وبسایت برایان چانگ از استودیوی Riot تایید کرد که بسیاری از طرفداران در رابطه با رقابتهای پی در پی در نقشهی یکسان ابراز نارضایتی کردهاند و این یک اعتراض به حق است؛ زیرا بازیکنان را بارها و بارها در معرض رقابت و چالشهای مشابه قرار میدهد. بااینحال تیم توسعه برای رسیدگی به این انتقادات و رفع این مشکل باید با چالش بزرگی به مانند انتظار زیاد بازیکنان در صف شروع رقابتها روبهرو میشد؛ به همین خاطر حتی پس از انتشار چندین نقشه پس از عرضهی بازی، هنوز حدود ۶۷ درصد از بازیکنان آمریکای شمالی تا ماه مارس ۲۰۲۲ اغلب در نقشههای یکسان و متوالی به تجربهی بازی Valorant میپرداختند.
در یک نظرسنجی که اخیرا برگزار شده بود، بیش از یک سوم بازیکنان Valorant اعلام کردند که رقابت در یک نقشهی یکسان بهصورت چندین بار متوالی بسیار ناامیدکننده است. برایان چانگ در واکنش به این نظرسنجی گفت:
«ناامیدی احساس رایجی است که وقتی با چند بازی متوالی در نقشهی یکسانی روبهرو میشوید، به شما دست میدهد. این خیلی تعجبآور نیست. بازی کردن در نقشهی تکراری به سرعت خستهکننده میشود و نوع چالشهایی را که در بازی با آن روبهرو میشوید محدود میکند. در نتیجه، میخواستیم مطمئن شویم که میتوانیم تنوع نقشههای بازیشده را بدون به خطر انداختن کیفیت Matchmaking با تأثیرگذاری بر مواردی مانند زمانهای انتظار یا متعادلسازی رقابتها بهبود بخشیم».
چانگ در ادامه توضیح داد که استودیوی Riot سیستمی را جایگزین کرده است که براساس انتخاب تصادفی نقشههای مختلف برنامهریزی شده است. این سیستم میتواند احتمال تکرار رقابت در نقشههای یکسان و پی در پی را بدون افزایش زمان مورد نیاز برای شروع بازی را به حداقل برساند. استودیوی رایت این سیستم جدید را در بهروزرسانی ۴.۰۴ به بازی Valorant اضافه کرد که در نتیجهی آن میزان اعتراض بازیکنان نسبت به نقشههای تکراری بهطرز قابل توجهی کاهش یافت. چانگ در اینباره گفت:
«هیچ بازیکنی در هفتهی اول ماه آوریل، پنج بار پی در پی در یک نقشهی یکسان به رقابت با دیگران نپرداخته است. نکتهی قابلتوجه در مورد این پیشرفت به درصد بازیکنانی اشاره دارد که سه بار متوالی در یک نقشه به رقابت پرداختهاند که این مورد به ۰.۰۶ درصد (یک در هر ۱۷۰۰ بازیکن) کاهش یافته است. معیارهای دیگری نیز وجود دارد که ما آنها را درکنار نقشههای متوالی ردیابی کردیم، مانند اینکه بازیکنان چند بار به تجربهی رقابتها در یک نقشه پرداختهاند یا اینکه حداقل برای اولین ورود به هر نقشه چه مقدار زمان صرف انتظار آنها شده است. هر دوی این معیارها نیز پس از تغییراتی که در پچ ۴.۰۴ ایجاد کردیم، بهطور قابل توجهی بهبود یافتند».
باتوجهبه کارایی این سیستم جدید، بهنظر میرسد استودیوی ریوت در آینده نیز به استفاده از آن ادامه دهد. بازی Valorant هماکنون روی پلتفرم پی سی در دسترس بازیکنان قرار دارد. بااینحال یک آگهی شغلی که اخیرا توسط استودیوی رایت منتشر شد به عرضهی احتمالی بازی Valorant روی کنسولها اشاره داشت.
در پایان شما میتوانید نظرات خود دربارهی این خبر را با واران گیم در میان بگذارید.