کاهش مجدد تعداد کارمندهای استودیو سازنده بازی Mafia 3

گویا پس از لغو ساخت چند بازی در دست ساخت استودیو Hangar 13، یک بار دیگر افراد بیشتری از این تیم جدا شدهاند.
پس از عرضهی بحثبرانگیز آخرین نسخه از سری مافیا در سال ۲۰۱۶ بهنظر میرسد که همچنان پایانی برای مشکلات مدیریتی در استودیوهای جهانی Hangar 13 وجود ندارد. در سالهای اخیر شاهد چند موج تعدیل نیروی اعضای این شرکت در شعبه جمهوری چک و استودیوی مرکزی این شرکت در شهر نواتوی ایالت کالیفرنیا بودیم.
حالا وبسایت کوتاکو گزارش داده است که در هفتههای اخیر کارمندان بیشتری از سه استودیوی جهانی این مجموعه جدا شدند. براساس این اطلاعات، علاوهبر تعداد بالای استعفا، عدهای از کارمندان نیز به دلایل مختلف از سمت مدیریت این شرکت اخراج شدهاند. شعبهی نواتو با تعداد ۵۰ استعفا در هفتههای اخیر، بیشترین آمار از دست دادن توسعهدهندگان در مقایسه با شعبهی جمهوری چک و استودیوی برایتون در انگلستان را دارد.
هنوز علت اصلی این جداییها مشخص نیست، اما شایعات موجود استعفای هیدن بلکمن، موسس و رئیس مجموعهی Hangar 13 در ماه گذشته را یکی از دلایل خروج تعدادی از کارمندان شعبهی نواتو میدانند.
نیک بینز، مدیر سابق استودیوی برایتون و رئیس فعلی استودیوهای جهانی Hangar 13 در واکنش به تعدیل نیروی اخیر پیامی را برای اعضای این استودیو در شعبهی نواتو فرستاد: «متاسفم که در حال حاضر در آنجا حضور ندارم تا این خبر را شخصا به شما برسانم، اما بهزودی این کار را انجام میدهم. میدانم که حضور فیزیکی یک مدیر در استودیو برای سامان دهی واقعا ضروری است و ما در حا کار روی آن هستیم.
امیدوارم هر چند نفر از شما که امکان دارد (امیدوارم همهی شما) در ادامهی مسیر با ما بمانید و به ما مقداری زمان و یک فرصت دیگر برای درست کردن وضعیت فعلی را بدهید. البته میدانم که چند ماه اخیر اوضاع سختی وجود داشته است که به اتفاقات روز گذشته ختم شد. هرچند که باید بگویم اگر امروز همچنان با ما هستید، شما بخشی از آیندهی این استودیو خواهید بود».
براساس اطلاعاتی که بهدست کوتاکو رسیده است، در حدود ۵۰ نفر از ۸۷ بازیساز شعبهی نواتو در جریان این تعدیل نیرو شغل خود را در این استودیو از دست خواهند داد. این درحالی است که در هنگام انتشار مافیا ۳ در ماه نوامبر سال ۲۰۱۶، بیش از صد کارمند تماموقت در استخدام این استودیو بودند.
در ماه نوامبر سال گذشته، جیسون شرایر از خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که ساخت پروژه جدید استودیوی Hangar 13 که با نام رمزی Volt شناخته میشود، از طرف 2K Games لغو شده است. این بازی که یکی دیگر از پروژههای در دست ساخت این استودیو به شمار میآید که هرگز به مرحله معرفی عمومی نرسید و بارها در طول توسعه ریبوت شده بود. این محصول در هنگام توقف ساخت قرار بود که یک بازی آنلاین با محوریت رقابت شخصیتهای دارای تواناییهای ابرقهرمانی باشد.
مشکلات ناشی از توسعه بازی در همهگیری ویروس کرونا و ناهماهنگی سه استودیو در کشورهای بریتانیا، جمهوری چک و آمریکا باعث شد تا روند توسعه با مشکلات زیادی روبهرو شود. طبق گزارشهای مالی منتشرشده از سوی تیکتو اینتراکتیو که مالکیت 2K Games و استودیوهای زیرمجموعه آن را در دست دارد، لغو ساخت این بازی حدود ۵۳ میلیون دلار به شرکت Take-Two Interactive ضرر زد.
براساس اطلاعات جدید کوتاکو، پس از لغو ساخت پروژه Volt بسیاری از اعضای شرکت Hangar 13 برای مدتی به دیگر استودیوهای مجموعهی تیکتو برای به پایان رساندن ساخت بازیهایشان کمک میرساندند. ماه گذشته نیز شاهد گزارش آغاز ساخت نسخهی جدیدی از سری مافیا در این استودیو بودیم؛ پروژهای که طبق اطلاعات کوتاکو قرار است در کشور ایتالیا و احتمالا در دههی ۱۹۲۰ میلادی جریان داشته باشد. هنوز جزئیات بیشتری از این بازی در دسترس نیست، اما میدانیم که این بازی پیشدرآمدی بر سهگانه اصلی این مجموعه است و با موتور گرافیکی Unreal Engine 5 شرکت اپیک گیمز ساخته میشود.
البته گزارشها میگویند پس از انتشار بازی Tiny Tina’s Wonderlands استودیو گیرباکس، عدهای از بازیسازان شرکت Hangar 13 همچنان در حال بهپایان رساندن کار خود روی دیگر بازیهای شرکت تیکتو مانند Kerbal Space Program 2 و Marvel’s Midnight Suns هستند. طبق این اطلاعات، تیکتو از نیروهای مجموعهی Hangar 13 بهعنوان منابع داخلی خود برای توسعه سریعتر دیگر بازیهای در دست توسعه استفاده میکند.
مثلا هفته گذشته در اخبار بازی شاهد انتشار شایعه ساخت یک بازی ورزشی تنیس توسط شعبهی جمهوری چک Hangar 13 بودیم؛ تیمی که بهعنوان استودیو سازندهی سری مافیا نیز شناخته میشود. حالا بهنظر میرسد منابع کوتاکو نیز درستی این شایعات را تایید کردهاند. براساس این اطلاعات، ساخت این بازی که قرار است نسخهی جدید در مجموعهی ورزشی Top Spin باشد، با نام رمزی Project Hammer از مدتی پیش آغاز شده است تا بتواند بخشی از برنامه عرضه بازیهای ورزشی شرکت 2K Games در سالهای آینده را پر کند. همچنین این بازی برای انتشار قبل از عرضه قسمت جدید مجموعه بازی مافیا برنامهریزی شده است.
نیک بینز در مقام مدیر جدید Hangar 13 در یکی از جلسات برنامهریزی داخلی گفته است که از این پس هر سه استودیوی جهانی این شرکت روی دو مجموعهی Top Spin و Mafia متمرکز خواهند بود. این خبر احتمالا به اینمعنا است که برخلاف دوران مدیریت بلکمن، دیگر برای Hangar 13 ساخت یک آیپی و مجموعهی جدید در اولویت قرار ندارد وبهجای آن روی توسعهی بازیهای مافیا و تنیس تمرکز میشود. همچنین بینز به کارمندان خارجشده از Hangar 13 گفت که آنها میتوانند در صورت تمایل به دیگر استودیوهای جهانی زیرمجموعه برند 2K Games بپیوندند.
هنوز از ابعاد این تعدیل نیرو در استودیوهای اروپایی Hangar 13 اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، اما عدهای از کارمندان شعبهی نواتو در کالیفرنیا، آغاز ساخت قسمت جدید بازی مافیا در شعبهی برایتون در انگلستان را دلیل اصلی اخراج برخی از بازیسازهای شعبهی نواتو و استعفای همکاران خود میدانند.
سخنگوی شرکت 2K ساعاتی پس از انتشار این گزارش، کاهش مجدد تعداد کارمندهای استودیو سازنده بازی Mafia 3 را تایید کرد و گفت:
در زمانی که Hangar 13 یک دوران تغییراتی پرچالش اما امیدوارکننده را برای رسیدن به برنامههای آینده پشت سر میگذارد، مجموعهی 2K کاملا درکنار این استودیو خواهد ایستاد. در جریان بخشی از بررسیهای ما برای اطمینان حاصل کردن از اینکه منابع ما برای رسیدن به اهداف موجود فعالیت میکنند، ما تصمیماتی گرفتیم که موجب جدا شدن مسیر ما از تعدادی از همکاران این مجموعه شد.
این تصمیمها همیشه دشوار هستند. ما تمام تلاش خود را به کار گرفتهایم تا بتوانیم موقعیتهای جدیدی برای کارمندان تحت تاثیر تغییرات اخیر پیدا کنیم تا در دیگر پروژهها و استودیوهای 2K به فعالیت بپردازند. همچنین میخواهیم پشتیبانی کامل از آنها داشته باشیم؛ با انجام کارهایی مانند اتصال به شبکههای کاری بازیسازی خارج از مجموعهی 2K به هدف پیدا کردن موقعیتهای جدید برای افرادی که توانایی استخدام دوباره در این مجموعه را ندارند.
نظر شما کاربران واران گیم در اینباره چیست؟ شما میتوانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.