اخبار بازی

71 درصد از کل تجارت الکترونیک آرتس به لطف عناوین سرویس محور بوده است

خدمات لایوسرویس، 71 درصد از کل تجارت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) در طول سال مالی 2022 را به خود اختصاص داده‌اند.

این یک رکورد برای ناشر به حساب می‌‎آید، زیرا مجموع رشد خالص 7.5 میلیارد دلاری را گزارش کرد که 21 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. کریس سو (Chris Suh)، مدیر مالی الکترونیک آرتس گفت:

رشد خالص خدمات زنده با 17 درصد رشد سالانه، نزدیک به 5.4 میلیارد دلار رسیده‌اند و بیش از 71 درصد از کل تجارت ما را تشکیل می‌دهند. فروش کامل بازی‌ها با 34 درصد افزایش، به 2.1 میلیارد دلار رسید.

بازی رایگان Apex Legends که یکی از برترین بازی‌های لایوسرویس در صنعت گیم است، حدود 1 میلیارد دلار سود خالص در طول عرضه خود ایجاد کرده است. سود خالص خدمات زنده الکترونیک آرتس از 4.6 میلیارد دلار در سال مالی قبلی منتهی به مارس 2021، زمانی که بیش از 70 درصد از کل تجارت آن‌ها را تشکیل می داد، افزایش یافته است. یک سال پیش، بلیک یورگنسن (Blake Jorgensen)، مدیر مالی سابق الکتروینک آرتس، اظهار داشت:

با تمرکز ما روی تعامل و سرگرمی‌های مداوم که اکنون سه چهارم سود خالص ما را ایجاد می‌کنند، نمی‌توان تصویر چشمگیرتری از نحوه تکامل کسب‌وکار داشت. فقط برای اینکه متوجه شوید، 4.6 میلیارد دلار معادل فروش 130 میلیون نسخه از بازی‌های کنسولی است.

با توجه به اینکه بسیاری از ناشران بزرگ این روزها بیشتر به بازی‌های سرویس زنده متمایل شده‌اند، جف کیلی (Geoff Keighley)، مجری رویداد Summer Game Fest، پیشنهاد داد که ممکن است در رویداد ژوئن، نمایش‌های بلاک‌باستر کم‌تری را شاهد باشیم. او گفت:

امروزه ساز و کار شکست‌ها فرق کرده است. منظورم این است که آن‌ها بیشتر به ساخت بازی‌های خدمات زنده تمایل دارند. من اکنون به چشم‌انداز نگاه می‌کنم و هیجان‌انگیزترین چیزها برای من، استودیوهای مستقل یا شرکت‌های کوچک سرمایه‌گذاری شده هستند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *