اخبار بازی

عرضه‌ی انحصاری‌ها در زمان عرضه روی سرویس پلاس نیازمند کاهش بودجه و کیفیت آن‌ها است

از صحبت‌های اخیر مدیر مالی شرکت سونی می‌توان چنین استنباط کرد که پلی استیشن بر این باور است که برای رقابت با سرویس گیم پس باید هزینه‌ی ساخت بازی‌ها را کاهش داد.

برند پلی استیشن و شرکت سونی بر این باور هستند که برای عرضه‌ی بازی‌های انحصاری AAA در مدل جدید سرویس پلی استیشن پلاس، باید از کیفیت و بودجه‌ی تمام شده‌ی آن‌ها بکاهند. در واقع، سرویس ایکس باکس گیم پس در سال‌های اخیر یک تغییر بزرگ در صنعت بازی‌های ویدیویی ایجاد کرده است. این سرویس به گیمرها این اجازه را می‌دهد تا تنها با خرید یک اشتراک و بدون هیچ هزینه‌ی اضافی به بازی‌های انحصاری استودیوهای پرتعداد ایکس باکس از جمله Halo ،Starfield و بسیاری از عناوین دیگر در زمان عرضه دسترسی پیدا کنند.

بدون هیچ تردیدی، این ویژگی به خودی خود یک معامله‌ی فوق‌العاده سودمند برای کاربران این سرویس قلمداد می‌شود و فشارهای حاصل شده در این زمینه به شرکت سونی و برند پلی استیشن نیز باعث شد تا این شرکت ژاپنی در سرویس‌های خود یک بازنگری عظیم کند. در اوایل سال جاری میلادی، شرکت سونی نسخه‌های جدیدی از سرویس پلی استیشن پلاس را معرفی کرد که مجموعه‌ای از بازی‌های نسل‌های پیشین پلی استیشن را در خود می‌بیند، اما همچنان شاهد غیبت بازی‌های انحصاری بزرگ این برند در زمان عرضه روی این سرویس خواهیم بود.

هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki) به عنوان مدیر مالی شرکت سونی، طی تماسی با سرمایه‌گذاران این شرکت اظهار داشت که پلی‌استیشن باید بودجه‌های بازی‌های AAA خود را کاهش دهد تا بتواند آن‌ها را در زمان عرضه به سرویس‌های پلی استیشن پلاس اضافه کند.

توتوکی خاطرنشان کرد که این امر باعث کاهش کیفیت نهایی بازی‌های فرست-پارتی پلی استیشن خواهد شد، چیزی که همواره از آن به عنوان نقطه‌ی قوت اصلی این برند یاد می‌شود و سونی نیز به آن افتخار می‌کند. شاون لیدن (Shawn Layden) نیز به عنوان مدیر سابق پلی استیشن، در پاسخ به یک توییت با این نقل قول موافقت کرد. وی قبلاً گفته بود که بودجه‌ی مورد نیاز برای ساخت بازی‌های ویدیویی در حال سرسام‌آور شدن هستند و نسبت به مدل اختصاصی پلی استیشن از سرویس گیم پس تردید دارد.

توتوکی گفت:

من از اظهار نظر در مورد استراتژی رقبای خود خودداری می‌کنم. تفکر فعلی ما این است که هزینه‌های توسعه/سرمایه‌گذاری مناسب و تحقیق و توسعه‌ی کافی برای محصولات باکیفیت خود داشته باشیم و این موضوع باعث بهبود پلتفرم و همچنین بهبود کسب‌وکار ما در بلندمدت می‌شود. اگر ما بخواهیم عناوین AAA پلی استیشن 5 را در سرویس‌های اشتراکی خود قرار دهیم، ممکن است به کاهش بودجه و کاهش کیفیت آن‌ها منجر شود و ما بابت این عنوان نگران هستیم. بنابراین، ما می‌خواهیم مطمئن شویم که هزینه‌های ما به اندازه‌ی مناسب صرف می‌شوند تا محصولات عالی تولید شوند.

با این اوصاف، تا زمانی که هزینه‌ی ساخت بازی‌ها به اندازه‌ی قابل توجه‌ای تغییر پیدا نکند، کاربران پلی استیشن احتمالاً نباید منتظر ورود عناوین انحصاری در زمان عرضه به سرویس‌های پلاس باشند. از طرف دیگر، ایکس باکس همواره نسبت به انتشار آمار دقیق کاربران گیم پس محافظ کارانه رفتار می‌کند و به سختی می‌توان ادعا کرد که این سرویس در شرایط مناسبی از نظر درآمدزایی قرار دارد یا خیر، اما این بودجه‌ی کلان شرکت مایکروسافت است که تفاوت‌ها را بین ایکس باکس و پلی استیشن رقم می‌زند و به نظر می‌رسد که ردموندی‌ها فعلاً مشکلی با زیان و ضرر مالی نداشته باشند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *