اخبار بازی

سری Pokémon در سال گذشته حدود 34 میلیون نسخه فروش داشته است

بنا بر اعلام رسمی شرکت نینتندو (Nintendo)، در سال مالی پیشین این شرکت 34.12 میلیون نسخه از مجموعه‌ی Pokémon به فروش رفته است.

دو عنوان Pokémon Brilliant Diamond و Pokémon Shining Pearl، بازسازی نسخه‌های Nintendo DS منتشر شده در سال 2007، از تاریخ عرضه‌شان در ماه نوامبر تا مارس سال 2022، 14.65 میلیون نسخه فروخته‌اند.

عنوان جدید این فرنچایز یعنی Pokémon Legends: Arceus که اولین نسخه‌ی نقش‌آفرینی کاملاً سه بعدی آن نیز بود، از تاریخ انتشار خود در ماه ژانویه تا تاریخ مذکور، 12.64 میلیون نسخه فروخته است.

دو بازی Pokémon Sword و Pokémon Shield یعنی اولین نسخه‌های اصلی این مجموعه در کنسول نینتندو سوییچ نیز طی سال مالی مذکور، فروشی 3.18 میلیون نسخه‌ای را تجربه کرده‌اند و آمار فروش کلی آن‌ها به 24.27 میلیون نسخه رسید.

بازی Pokémon Let’s Go Pikachu و Pokémon Let’s Go Eevee، بازسازی Pokémon Yellow که برای کنسول Game Boy منتشر شده بود، 1.25 میلیون نسخه فروختند و مجموعاً به فروش 14.53 میلیون نسخه دست یافتند.

عنوان Pokémon Snap که در آوریل 2021 منتشر شده بود نیز در سال اول انتشار خود 2.4 میلیون نسخه فروخت و مجموع فروش این فرنچایز را به 34.12 میلیون نسخه در سال مالی گذشته رساند.

همچنین، با وجود آنکه تنها یک سال از انتشار Pokémon Brilliant Diamond و Pokémon Shining Pearl می‌گذرد، فروش بیش‌تری را نسبت به Pokémon Let’s Go Pikachu و Eevee که در سال 2018 منتشر شده بودند، تجربه کرده‌اند.

نسخه‌های آینده‌ی این سری که Pokémon Scarlet و Violet نام دارند نیز در سال جاری منتشر خواهند شد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *