اخبار بازی

ویدیوهایی از نمونه‌ی اولیه‌ی بازی Duke Nukem Forever فاش شد

ویدیوهایی از یکی از نمونه‌های اولیه‌ی بازی Duke Nukem Forever که فرآیند ساختی 14 ساله داشت و سرانجام در 2011 انتشار یافته بود، فاش شد.

این عنوان به دلیل پشت سر گذاشتن یکی از طولانی‌ترین مراحل ساخت یک بازی در تاریخ، بسیار مشهور است. طی این مدت و از زمان معرفی بازی در سال 1997، تیم سازنده، تیم ایده‌پردازی و حتی پلتفرم‌های مقصد آن تغییر کرد و هنگام انتشار آن نیز نقدهای منفی بسیاری به سمتش روانه شد. نسخه‌ی ایکس باکس 360 بازی با 76 نقد به میانگین نمره‌ی 49 در متاکریتیک دست یافت.

ویدیوهای مذکور که برای اولین بار در سایت 4Chan Forum قرار گرفتند، در ادامه قابل مشاهده هستند:

ادعا شده است این نمونه‌ی اولیه که مربوط به سال 2001 می‌شود، در ماه ژوئن منتشر خواهد شد و تمامی بخش‌های بازی را شامل می‌شود. اگرچه این نسخه کامل نیست، اما شامل موسیقی گروه Megadeath شده و با آنریل انجین 1 (Unreal Engine) اجرا می‌شود.

استودیوی 3d Realms برای اولین بار در E3 2001 به نمایش این بازی پرداخت و بازخوردهای مثبتی دریافت کرد، اما مشکلات داخلی این استودیو باعث شد که روند توسعه‌ی بازی دچار وقفه شود و تا سال 2003، تنها 18 نفر روی آن کار می‌کردند.

در سال 2006، سازنده‌ی بازی یعنی جرج بروسارد (George Broussard) طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که تیم سازنده، افتضاح به بار آورده است و روند توسعه‌ی بازی باید از نو آغاز شود. پس از این اتفاق و در ماه اوت 2006 نیز نیمی از گروه مذکور به علت عدم پیشرفت روند توسعه‌ی بازی، این استودیو را ترک کردند.

در سال 2010، شرکت گیرباکس سافت‌ور (Gearbox Software) حقوق عنوان Duke Nukem را خرید و در نهایت، این بازی را در سال 2011 منتشر کرد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *