اخبار بازی

آمارها خبر از کاهش علاقه افراد نسبت به تجارت NFT می‌دهند

آمارها نشان می‌دهد که فروش توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) از زمان اوج خود در سال گذشته، 92 درصد کاهش یافته است.

این آمارها بر اساس داده‌های وب‌سایت NonFungible است که توسط وال استریت ژورنال جمع‌آوری شده است و این اطلاعات نشان می‌دهد که فروش NFT در این هفته به طور متوسط روزانه، حدود 19000 واحد کاهش یافته است که نسبت به 225000 واحد در ماه سپتامبر کاهش یافته است. تعداد کیف پول‌های فعال در بازار NFT نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. داده‌ها نشان می دهد که از 119000 واحد در ماه نوامبر، حدود 88 درصد و 14000 واحد در هفته کاهش خرید و فروش مشاهده شده است.

گفته می‌شود که علاقه به NFT نیز به طور قابل توجهی کاهش یافته است. طبق گزارشات گوگل ترندز، جستجو برای این واژه در ژانویه به اوج خود رسید و از آن زمان تا کنون حدود 80 درصد کاهش داشته است. NFTها واحدهای منحصربه‌فرد و غیرقابل تعویض هستند که در بانک دیجیتالی ذخیره شده و به طور موثر به کاربران اجازه می‌دهند که اقلام دیجیتالی مانند آیتم‌های درون بازی یا آثار هنری مالک را خرید و فروش کنند. سال گذشته زمانی که بسیاری از شرکت‌های بزرگ و افراد مشهور مانند نایک و مک‌دونالد ابتکارات خود را آغاز کردند، محبوبیت نام این تجارت افزایش یافت.

بسیاری از شرکت‌های بازی‌سازی از جمله کونامی و آتاری نیز شروع به فروش آیتم‌های دیجیتالی به‌عنوان NFT کرده‌اند، اگرچه این موضوع به دلیل ردپای کربن بالا و اجرای بدبینانه آن، انتقاد برخی‌ها را به دنبال داشته است. با تمام این تفاسیر، WSJ گزارش می‌دهد که بسیاری از خریداران NFT اکنون متوجه شدند که ارزش سرمایه‌گذاری‌هایشان بسیار کمتر از چیزی است که فکر می‌کنند. چندی پیش اولین توییت جک دورسی (Jack Dorsey)، یکی از بنیانگذاران توییتر، در مارس 2021 به مبلغ 2.9 میلیون دلار توسط سینا استاوی (Sina Estavi)، مدیر عامل شرکت بریج اوراکل مستقر در مالزی خریداری شد. این توییت در اوایل سال جاری به حراج گذاشته شد اما به سرانجام نرسید.

طبق گزارش‌ها، استاوی گفت که شکست این حراج، نشانه‌ای از افت بازار NFT نیست، بلکه یک نوسان عادی است که می‌تواند در هر بازاری رخ دهد. NFT دیگری از Snoop Dog که در اوایل آوریل با قیمتی حدود 32000 دلار فروخته شد، اکنون با قیمت درخواستی 25.5 میلیون دلار به حراج گذاشته شده است؛ اما بالاترین پیشنهاد فعلی حدود 210 دلار بوده است. بر اساس گزارش سالانه وضعیت صنعت بازی و مصاحبه با بیش از 2700 بازی‌ساز، اکثر افراد مورد بررسی علاقه‌ای به NFT ندارند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *