اخبار بازی

سونی در یک پلتفرم پشتیبانی از توسعه‌دهندگان سرمایه‌گذاری کرد

بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی در یک پلتفرم خدمات و پشتیبانی برای توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی به نام اَکسِل‌بایت (AccelByte) سرمایه‌گذاری کرد.

اَکسِل‌بایت، پلتفرمی است که به توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی در ساخت سرویس‌ها و ابزارهای مورد نیاز خود کمک می‌کند. این پلتفرم اخیراً مبلغی معادل 60 میلیون دلار را به رهبری کمیته‌ی سافت‌بنک ویژن فاند 2 (SoftBank Vision Fund 2) با مشارکت بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی (Sony Interactive Entertainment) و حامیان دیگری از جمله گلکسی اینتراکتیو (Galaxy Interactive) و نت‌ایز (NetEase) دریافت کرد.

آخرین اعلامیه‌ی مالی این پلتفرم به ماه آگوست سال 2021 میلادی بازمی‌گردد که خبر از جمع‌آوری مبلغ 10 میلیون دلار توسط گلکسی اینتراکتیو (Galaxy Interactive) می‌دهد. این استارت‌آپ تا به امروز در مجموع 70 میلیون دلار جمع‌آوری کرده است.

پلتفرم اَکسِل‌بایت، در کنار موارد مذکور در ساخت عناوین سرویس محور کمک شایانی به توسعه‌دهندگان بازی‌ها می‌کند و در طراحی لابی‌ها، بخش مربوط به دوستان، درخواست‌ها، مچ‌میکینگ، اچیومنت‌ها، سیزن‌پس‌ها و حتی لانچر نیز کمک حال استودیوها خواهد بود.

این استارت آپ مستقر در شهر سیاتل امریکا، قرار است تا از این پول برای تقویت پلتفرم خود بهره بگیرد و استودیوهای توسعه‌دهنده‌ی بیشتری را در زمینه‌ی پشتیبانی مداوم از بازی‌‌های سرویس محور AAA یاری کند. جونِیلی لی (Junaili Lie) به عنوان مدیرعامل اکسل‌بایت که پیش‌تر تیم مهندسی بک‌اند شرکت اپیک گیمز (Epic Games) را رهبری می‌کرد، این استارت‌آپ را در سال 2016 تأسیس کرد.

وی در حین کار در اپیک گیمز متوجه شد که بستر انعطاف‌پذیری برای پشتیبانی از بک‌اند سنگین از پلتفرم نوپای اپیک وجود ندارد. وی در نهایت تصمیم خود را برای توسعه‌ی اکسل‌بایت گرفت و ادعا کرد که می‌خواهد بازی‌سازی را دموکراتیک کند و به سازندگان بازی‌های مستقل بزرگ و کوچک دسترسی یکسانی به ابزارها و پلتفرم‌های با کیفیت AAA برای خلق عناوین چند نفره ارائه کند.

پس از گذشت مدتی کوتاه، این پلتفرم با رشد چشمگیری در صنعت بازی‌های ویدیویی روبرو شد و به گفته‌ی لی، اکنون بیش از 30 استودیو در حال ساخت بازی‌های خود روی پلتفرم اکس‌بایت هستند که در بین آن‌ها نام‌های آشنایی از جمله ولیشن (Volition)، دیپ سیلور (Deep Silver) و حتی رمدی انترتینمنت (Remedy Entertainment) به چشم می‌خورد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *